Tradiční výrobce motorek a v posledních několika letech i fascinujícího sporťáku pro radost, to je KTM. Nyní ukazuje posílenou verzi svého rozradostňovače.
V lehkém těle, silný duch, právě takto můžeme charakterizovat posílený počin z dílny rakouského výrobce. Standardní X-Bow má pod kapotou motor 2,0 TFSi o výkonu 240 koní. Každý ale ví, že to není konečná hranice, kam až u Volkswagenu tento motor vyladili, v Audi S3 se totiž nachází varianta s výkonem 300 koní.
Právě ta putovala do lehoučkého těla okruhového sporťáku. Při váze jen 790 kg dozajista udělá zázraky, vždyť už standardní X-Bow zrychlí z klidu na stovku pod 4 sekundy. Oficiální parametry nicméně nebyly zveřejněny.
Nový motor se podařilo vývojářům posadit o dva centimetry níže, což blahodárně působí na všechny jízdní parametry, vyladěno bylo také odpružení. O správné rozdělení síly se postará samosvorný diferenciál.
Datum uvedení do výroby nebylo zveřejněno, známá je jen cena 58 795 euro, tedy téměř 1,5 milionu korun.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?