Tradiční výrobce motorek a v posledních několika letech i fascinujícího sporťáku pro radost, to je KTM. Nyní ukazuje posílenou verzi svého rozradostňovače.
V lehkém těle, silný duch, právě takto můžeme charakterizovat posílený počin z dílny rakouského výrobce. Standardní X-Bow má pod kapotou motor 2,0 TFSi o výkonu 240 koní. Každý ale ví, že to není konečná hranice, kam až u Volkswagenu tento motor vyladili, v Audi S3 se totiž nachází varianta s výkonem 300 koní.
Právě ta putovala do lehoučkého těla okruhového sporťáku. Při váze jen 790 kg dozajista udělá zázraky, vždyť už standardní X-Bow zrychlí z klidu na stovku pod 4 sekundy. Oficiální parametry nicméně nebyly zveřejněny.
Nový motor se podařilo vývojářům posadit o dva centimetry níže, což blahodárně působí na všechny jízdní parametry, vyladěno bylo také odpružení. O správné rozdělení síly se postará samosvorný diferenciál.
Datum uvedení do výroby nebylo zveřejněno, známá je jen cena 58 795 euro, tedy téměř 1,5 milionu korun.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?