Tradiční výrobce motorek a v posledních několika letech i fascinujícího sporťáku pro radost, to je KTM. Nyní ukazuje posílenou verzi svého rozradostňovače.
V lehkém těle, silný duch, právě takto můžeme charakterizovat posílený počin z dílny rakouského výrobce. Standardní X-Bow má pod kapotou motor 2,0 TFSi o výkonu 240 koní. Každý ale ví, že to není konečná hranice, kam až u Volkswagenu tento motor vyladili, v Audi S3 se totiž nachází varianta s výkonem 300 koní.
Právě ta putovala do lehoučkého těla okruhového sporťáku. Při váze jen 790 kg dozajista udělá zázraky, vždyť už standardní X-Bow zrychlí z klidu na stovku pod 4 sekundy. Oficiální parametry nicméně nebyly zveřejněny.
Nový motor se podařilo vývojářům posadit o dva centimetry níže, což blahodárně působí na všechny jízdní parametry, vyladěno bylo také odpružení. O správné rozdělení síly se postará samosvorný diferenciál.
Datum uvedení do výroby nebylo zveřejněno, známá je jen cena 58 795 euro, tedy téměř 1,5 milionu korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?