Hyundai Sonata se poroučí, aby uvolnila místo novému modelu i40. A nástupce je to jistě důstojný.
Kombík už nějakou dobu známe z obrázků a brzy jej poznáme i v reálu, ukáže se totiž na trhu již v řádu týdnů. To na nyní představovaný sedan si ještě budeme muset počkat do konce roku.
Sedan je přirozeně velice podobný kombíku a to jak vzhledem, tak i technickými parametry. S délkou 474 cm je jen o tři centimetry kratší.
V načechrané, přesto místy ostřeji řezané karoserii najdeme prozatím trojici motorů. Základem je benzín 1,6 o výkonu 135 koní, který je následován silnějším dvoulitrem, jehož výkon je 176 koní. Diesely bude reprezentovat motor o objemu 1,7 litru prodávaný ve dvou výkonnostních variantách. Očekávat od něj tak můžeme výkon 115 nebo 136 koní.
Všechny motory standardně navazují na šestistupňovou manuální převodovku. Milovníci automatů mohou zvolit i tuto variantu, šestistupňový automat bude dodáván k oběma nejsilnějším motorům.
Vzhledem k tomu, že i40 nemíří rozhodně nízko, najdme v její výbavě i poměrně luxusní prvky. Jmenujme asistent pro jízdu v pruzích, parkovací kameru či vyhřívání všech sedadel, přední mohou být i odvětrávaná.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?