Hyundai Sonata se poroučí, aby uvolnila místo novému modelu i40. A nástupce je to jistě důstojný.
Kombík už nějakou dobu známe z obrázků a brzy jej poznáme i v reálu, ukáže se totiž na trhu již v řádu týdnů. To na nyní představovaný sedan si ještě budeme muset počkat do konce roku.
Sedan je přirozeně velice podobný kombíku a to jak vzhledem, tak i technickými parametry. S délkou 474 cm je jen o tři centimetry kratší.
V načechrané, přesto místy ostřeji řezané karoserii najdeme prozatím trojici motorů. Základem je benzín 1,6 o výkonu 135 koní, který je následován silnějším dvoulitrem, jehož výkon je 176 koní. Diesely bude reprezentovat motor o objemu 1,7 litru prodávaný ve dvou výkonnostních variantách. Očekávat od něj tak můžeme výkon 115 nebo 136 koní.
Všechny motory standardně navazují na šestistupňovou manuální převodovku. Milovníci automatů mohou zvolit i tuto variantu, šestistupňový automat bude dodáván k oběma nejsilnějším motorům.
Vzhledem k tomu, že i40 nemíří rozhodně nízko, najdme v její výbavě i poměrně luxusní prvky. Jmenujme asistent pro jízdu v pruzích, parkovací kameru či vyhřívání všech sedadel, přední mohou být i odvětrávaná.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.