Nová a zatím nepříliš známá automobilka z Taiwanu představuje další model do své palety. Tentokrát jde o plně elektrický sedan.
Luxgen se zrodil před dvěma lety spolu s představením svých modelů MPV a SUV. S platformou od Renaultu Espace se snaží prosadit nejen na domácím trhu.
Nyní v Šanghaji ukázal tento nováček další kousek do vlastní sbírky. Prozatím jako koncept se představil elektrický sedan Neora. Přestože se zdá, že má naději na sériovou výrobu, ta zatím nebyla potvrzena, neznáme tak žádné termíny.
Pod kapotou je elektromotor o výkon slušných 245 koní. Ten rozhýbe vůz o hmotnosti 1,6 tuny na stovku za šest a půl sekundy, maximální rychlost je limitována hodnotou 150 km/h. Motor by údajně mohl mnohem více, zde je ale zřejmé, že vliv na energii v bateriích by byl přílišný. Neora má přitom vynikající dojezd až 400 km. Velice kapacitní baterie má být ze čtyř pětin nabita za pouhou hodinu, na to ale bude třeba rychlonabíječka a řekl bych, že i pořádně tlustý kabel přímo z Temelína.
Pozornosti čtenáře by neměly uniknout také některé detaily, zejména head-up displej před řidičem a celkově modré podsvícení kabiny.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.