Nová a zatím nepříliš známá automobilka z Taiwanu představuje další model do své palety. Tentokrát jde o plně elektrický sedan.
Luxgen se zrodil před dvěma lety spolu s představením svých modelů MPV a SUV. S platformou od Renaultu Espace se snaží prosadit nejen na domácím trhu.
Nyní v Šanghaji ukázal tento nováček další kousek do vlastní sbírky. Prozatím jako koncept se představil elektrický sedan Neora. Přestože se zdá, že má naději na sériovou výrobu, ta zatím nebyla potvrzena, neznáme tak žádné termíny.
Pod kapotou je elektromotor o výkon slušných 245 koní. Ten rozhýbe vůz o hmotnosti 1,6 tuny na stovku za šest a půl sekundy, maximální rychlost je limitována hodnotou 150 km/h. Motor by údajně mohl mnohem více, zde je ale zřejmé, že vliv na energii v bateriích by byl přílišný. Neora má přitom vynikající dojezd až 400 km. Velice kapacitní baterie má být ze čtyř pětin nabita za pouhou hodinu, na to ale bude třeba rychlonabíječka a řekl bych, že i pořádně tlustý kabel přímo z Temelína.
Pozornosti čtenáře by neměly uniknout také některé detaily, zejména head-up displej před řidičem a celkově modré podsvícení kabiny.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.