Suzuki přivezlo do New Yorku hned dvojici konceptů odvozenou od svého sedanu Kizashi. Jeden je ekologický a ten druhý zase pěkně naopak sportovní.
Koncept rychlého Suzuki Kizashi se jmenuje Apex. Tento vůz pomalovaný bojovými barvami je vybaven turbodmychadlem Garett, které dokáže vymáčknout z motoru až 300 koní. Výkon putuje na kola přes šestikvalt, přičemž vše dovršují velmi přilnavá devatenáctipalcová kola s pneumatikami Yokohama.
Nátěr má připomínat závodní stroje motocyklové divize značky a přestože jde zatím o koncept, časem bychom se jej v umírněné podobě mohli i dočkat. Snad.
O tom, že Suzuki plánuje hybridní Kizashi, se mluvilo už dle. Zdálo se, že celý projekt má značně namále, nyní se ale díky konceptu EcoCharge ukazuje v trochu jiném světle.
Pod kapotou ekonomického vozu je dvoulitr, přičemž technologie rekuperace energie při brzdění, stop-start technologie a další detaily z něj dělají ideálního společníka spořícímu elektromotoru. Výkonové parametry nebyly zveřejněny a je otázkou, zda ústrojí nepochází od Volkswagenu, který vlastní část Suzuki.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?