Suzuki přivezlo do New Yorku hned dvojici konceptů odvozenou od svého sedanu Kizashi. Jeden je ekologický a ten druhý zase pěkně naopak sportovní.
Koncept rychlého Suzuki Kizashi se jmenuje Apex. Tento vůz pomalovaný bojovými barvami je vybaven turbodmychadlem Garett, které dokáže vymáčknout z motoru až 300 koní. Výkon putuje na kola přes šestikvalt, přičemž vše dovršují velmi přilnavá devatenáctipalcová kola s pneumatikami Yokohama.
Nátěr má připomínat závodní stroje motocyklové divize značky a přestože jde zatím o koncept, časem bychom se jej v umírněné podobě mohli i dočkat. Snad.
O tom, že Suzuki plánuje hybridní Kizashi, se mluvilo už dle. Zdálo se, že celý projekt má značně namále, nyní se ale díky konceptu EcoCharge ukazuje v trochu jiném světle.
Pod kapotou ekonomického vozu je dvoulitr, přičemž technologie rekuperace energie při brzdění, stop-start technologie a další detaily z něj dělají ideálního společníka spořícímu elektromotoru. Výkonové parametry nebyly zveřejněny a je otázkou, zda ústrojí nepochází od Volkswagenu, který vlastní část Suzuki.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?