Suzuki ukázalo hned dva koncepty modelu Kizashi

Kizashi EcoCharge
Kizashi EcoCharge, foto: Suzuki
Marek Litzman 22. dubna 2011 12:54
Sdílej:

Suzuki přivezlo do New Yorku hned dvojici konceptů odvozenou od svého sedanu Kizashi. Jeden je ekologický a ten druhý zase pěkně naopak sportovní.

Koncept rychlého Suzuki Kizashi se jmenuje Apex. Tento vůz pomalovaný bojovými barvami je vybaven turbodmychadlem Garett, které dokáže vymáčknout z motoru až 300 koní. Výkon putuje na kola přes šestikvalt, přičemž vše dovršují velmi přilnavá devatenáctipalcová kola s pneumatikami Yokohama.

Nátěr má připomínat závodní stroje motocyklové divize značky a přestože jde zatím o koncept, časem bychom se jej v umírněné podobě mohli i dočkat. Snad.

O tom, že Suzuki plánuje hybridní Kizashi, se mluvilo už dle. Zdálo se, že celý projekt má značně namále, nyní se ale díky konceptu EcoCharge ukazuje v trochu jiném světle.

Pod kapotou ekonomického vozu je dvoulitr, přičemž technologie rekuperace energie při brzdění, stop-start technologie a další detaily z něj dělají ideálního společníka spořícímu elektromotoru. Výkonové parametry nebyly zveřejněny a je otázkou, zda ústrojí nepochází od Volkswagenu, který vlastní část Suzuki.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.