Doba přeplňovaná je tu a BMW jde s dobou. Proto do svého roadsteru Z4 nasadí namísto šestiválce jen čtyřválec s turbem.
Pod kapotou modelu Z4 aktuálně trůnily šestiválce o objemu 2,5 a 3,0 litru, přičemž větší motor byl nabízen ve dvou výkonových variantách.
Prostřední motor, třílitr s výkonem 260 koní, nyní půjde z kola ven. Nahradí ho čtyřválec o objemu dvou litrů, řádně dopovaný turbem. Jeho výkon je vyšponován na 240 koní. Přitom by měla dle tiskových materiálů klesnout spotřeba o 20 %. Vliv na to má také nasazení osmistupňové převodovky oproti stávajícímu šestikvaltu.
Tento vůz je prozatím představen pro USA, lze však očekávat, že se ve velmi brzké době dostane i do Evropy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?