Doba přeplňovaná je tu a BMW jde s dobou. Proto do svého roadsteru Z4 nasadí namísto šestiválce jen čtyřválec s turbem.
Pod kapotou modelu Z4 aktuálně trůnily šestiválce o objemu 2,5 a 3,0 litru, přičemž větší motor byl nabízen ve dvou výkonových variantách.
Prostřední motor, třílitr s výkonem 260 koní, nyní půjde z kola ven. Nahradí ho čtyřválec o objemu dvou litrů, řádně dopovaný turbem. Jeho výkon je vyšponován na 240 koní. Přitom by měla dle tiskových materiálů klesnout spotřeba o 20 %. Vliv na to má také nasazení osmistupňové převodovky oproti stávajícímu šestikvaltu.
Tento vůz je prozatím představen pro USA, lze však očekávat, že se ve velmi brzké době dostane i do Evropy.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?