Doba přeplňovaná je tu a BMW jde s dobou. Proto do svého roadsteru Z4 nasadí namísto šestiválce jen čtyřválec s turbem.
Pod kapotou modelu Z4 aktuálně trůnily šestiválce o objemu 2,5 a 3,0 litru, přičemž větší motor byl nabízen ve dvou výkonových variantách.
Prostřední motor, třílitr s výkonem 260 koní, nyní půjde z kola ven. Nahradí ho čtyřválec o objemu dvou litrů, řádně dopovaný turbem. Jeho výkon je vyšponován na 240 koní. Přitom by měla dle tiskových materiálů klesnout spotřeba o 20 %. Vliv na to má také nasazení osmistupňové převodovky oproti stávajícímu šestikvaltu.
Tento vůz je prozatím představen pro USA, lze však očekávat, že se ve velmi brzké době dostane i do Evropy.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?