Scion FR-S - kompaktní sporťák dle třetí značky

FR-S
FR-S, foto: Scion
Marek Litzman 21. dubna 2011 12:12
Sdílej:

Scion, mladistvá divize Toyoty, bude také vyrábět vlastní verzi sporťáku, které vyvíjí Toyota a Subaru. Ukazuje jej v New Yorku.

Toyota a Subaru spolu již delší dobu vyvíjejí sporťák. Viděli jsme jej již na několika konceptech a nyní se ke všemu přidává také značka Scion se svým konceptem FR-S. I ten vzejde ze vzájemné spolupráce, Scion je totiž vlastněn značkou Toyota podobně jako Lexus, má jen oslovovat specifickou klientelu. Funguje takto již deset let.

Kompaktní sporťák vše říká v názvu, FR-S totiž znamená front-engine, rear-wheel-drive sport, což můžeme přeložit jako sporťák s motorem vepředu a pohonem zadních kol.

Tím motorem vepředu je boxer typický spíše pro Subaru. Jenom objem je 2,0 litru, výkon zveřejněn nebyl. Je však plněn pod atmosférickým tlakem, takže můžeme čekat výkon kolem 150 koní.

Patrné jsou obří, dvacetipalcové ráfky a pod nimi jsou neméně obří disky brzd. Vidět je, že takto obrovská kola by se asi jen těžko propružila, takže ta se v sériové produkci jistě neobjeví, ale jinak vypadá koncept již poměrně blízko produkčním tvarům.

Témata:
Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?