Scion, mladistvá divize Toyoty, bude také vyrábět vlastní verzi sporťáku, které vyvíjí Toyota a Subaru. Ukazuje jej v New Yorku.
Toyota a Subaru spolu již delší dobu vyvíjejí sporťák. Viděli jsme jej již na několika konceptech a nyní se ke všemu přidává také značka Scion se svým konceptem FR-S. I ten vzejde ze vzájemné spolupráce, Scion je totiž vlastněn značkou Toyota podobně jako Lexus, má jen oslovovat specifickou klientelu. Funguje takto již deset let.
Kompaktní sporťák vše říká v názvu, FR-S totiž znamená front-engine, rear-wheel-drive sport, což můžeme přeložit jako sporťák s motorem vepředu a pohonem zadních kol.
Tím motorem vepředu je boxer typický spíše pro Subaru. Jenom objem je 2,0 litru, výkon zveřejněn nebyl. Je však plněn pod atmosférickým tlakem, takže můžeme čekat výkon kolem 150 koní.
Patrné jsou obří, dvacetipalcové ráfky a pod nimi jsou neméně obří disky brzd. Vidět je, že takto obrovská kola by se asi jen těžko propružila, takže ta se v sériové produkci jistě neobjeví, ale jinak vypadá koncept již poměrně blízko produkčním tvarům.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.