Scion, mladistvá divize Toyoty, bude také vyrábět vlastní verzi sporťáku, které vyvíjí Toyota a Subaru. Ukazuje jej v New Yorku.
Toyota a Subaru spolu již delší dobu vyvíjejí sporťák. Viděli jsme jej již na několika konceptech a nyní se ke všemu přidává také značka Scion se svým konceptem FR-S. I ten vzejde ze vzájemné spolupráce, Scion je totiž vlastněn značkou Toyota podobně jako Lexus, má jen oslovovat specifickou klientelu. Funguje takto již deset let.
Kompaktní sporťák vše říká v názvu, FR-S totiž znamená front-engine, rear-wheel-drive sport, což můžeme přeložit jako sporťák s motorem vepředu a pohonem zadních kol.
Tím motorem vepředu je boxer typický spíše pro Subaru. Jenom objem je 2,0 litru, výkon zveřejněn nebyl. Je však plněn pod atmosférickým tlakem, takže můžeme čekat výkon kolem 150 koní.
Patrné jsou obří, dvacetipalcové ráfky a pod nimi jsou neméně obří disky brzd. Vidět je, že takto obrovská kola by se asi jen těžko propružila, takže ta se v sériové produkci jistě neobjeví, ale jinak vypadá koncept již poměrně blízko produkčním tvarům.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?