Kia na autosalonu v Šanghaji ukázala svůj malý model Rio také jako sedan. Zvolila pro něj označení K2.
Sedan K2 je určený speciálně pro Čínu, kde se také bude vyrábět. Kia značně upravila základ tohoto vozu, Kiu Rio, která přichází v novém vydání i na evropské trhy. Přestože K2 nese mnohé designové znaky menších Kií, více se blíží většímu modelu Optima. Je to reakce na požadavky čínských zákazníků.
Rozměry jsou velmi podobné Riu, jen na délku je tento vůz o 32 cm delší, finální délka tak je 437 cm. Kufr má objem 500 litrů a možné jej zvětšit sklopením sedadel.
Motory mají objem 1,4 a 1,6 litru, přičemž jejich výkony vrcholí na hodnotách 107 a 122 koní. Větší motor bude nabízen výhradně s automatem, menší motor nabídne volbu mezi manuální a automatickou převodovkou.
Představení čeká také nám známy Rio sedan, ukáže se tento týden v New Yorku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?