Kia na autosalonu v Šanghaji ukázala svůj malý model Rio také jako sedan. Zvolila pro něj označení K2.
Sedan K2 je určený speciálně pro Čínu, kde se také bude vyrábět. Kia značně upravila základ tohoto vozu, Kiu Rio, která přichází v novém vydání i na evropské trhy. Přestože K2 nese mnohé designové znaky menších Kií, více se blíží většímu modelu Optima. Je to reakce na požadavky čínských zákazníků.
Rozměry jsou velmi podobné Riu, jen na délku je tento vůz o 32 cm delší, finální délka tak je 437 cm. Kufr má objem 500 litrů a možné jej zvětšit sklopením sedadel.
Motory mají objem 1,4 a 1,6 litru, přičemž jejich výkony vrcholí na hodnotách 107 a 122 koní. Větší motor bude nabízen výhradně s automatem, menší motor nabídne volbu mezi manuální a automatickou převodovkou.
Představení čeká také nám známy Rio sedan, ukáže se tento týden v New Yorku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.