NOVÉ FOTOGRAFIE - Citroën rozšiřuje své portfolio luxusně zaměřených automobilů o další modelovou řadu. V Šanghaji se dnes na velkolepé show poprvé ukázal Citroën DS5.
DS5 navazuje svým pojetím na koncept C-SportLounge představený už na frankfurtském autosalonu v roce 2005. S délkou 4,52 m a šířkou 1,85 m je o něco menší než C5 Tourer, svou prestiží a postavením se ale zařadí až nad něj. Zavazadlový prostor DS5 pojme v základu 465 litrů.
Paletu motorizací budou tvořit výhradně přeplňované jednotky. Benzínové agregáty zastoupí šestnáctistovky THP naladěné na 115 a 147 kW, naftové motory 1.6 e-HDi o výkonu 82 kW s mikrohybridním systémem Stop/Start a dvoulitr HDi se 120 kW. Zajímavou alternativu bude tvořit DS5 Hybrid4 s motorem 2.0 HDi o výkonu 147 kW vpředu a elektromotorem pohánějícím zadní nápravu. Standardem bude šestistupňová manuální převodovka.
Evropskou premiéru si DS5 odbude v září opět ve Frankfurtu a do prodeje se dostane na počátku příštího roku.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?