NOVÉ FOTOGRAFIE - Citroën rozšiřuje své portfolio luxusně zaměřených automobilů o další modelovou řadu. V Šanghaji se dnes na velkolepé show poprvé ukázal Citroën DS5.
DS5 navazuje svým pojetím na koncept C-SportLounge představený už na frankfurtském autosalonu v roce 2005. S délkou 4,52 m a šířkou 1,85 m je o něco menší než C5 Tourer, svou prestiží a postavením se ale zařadí až nad něj. Zavazadlový prostor DS5 pojme v základu 465 litrů.
Paletu motorizací budou tvořit výhradně přeplňované jednotky. Benzínové agregáty zastoupí šestnáctistovky THP naladěné na 115 a 147 kW, naftové motory 1.6 e-HDi o výkonu 82 kW s mikrohybridním systémem Stop/Start a dvoulitr HDi se 120 kW. Zajímavou alternativu bude tvořit DS5 Hybrid4 s motorem 2.0 HDi o výkonu 147 kW vpředu a elektromotorem pohánějícím zadní nápravu. Standardem bude šestistupňová manuální převodovka.
Evropskou premiéru si DS5 odbude v září opět ve Frankfurtu a do prodeje se dostane na počátku příštího roku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?