Porsche podle spekulací chystá nový model zařazený pod Panameru.
S Panamerou Porsche rozhodně nešláplo vedle. Stejně jako model Cayenne ho zezačátku provázely řeči o tom, jak tím Porsche skončilo coby výrobce sportovních aut. Jaký to bude propadák a krach že je nevyhnutelný. Opak je ale pravdou, oba modely si vedou více než dobře. Někteří se dokonce odváží tvrdit, že nebýt těchto dvou aut, Porsche už by mezi námi nebylo.
Oba také pravděpodobně čeká menší varianta. Zmenšenou verzi Cayennu, koncept Cajun, momentálně nechme stranou a podívejme se co chystají v Zuffenhausenu pro zájemce o menší Panameru.
Oficiální jméno zatím neznáme, ale přímo se nabízí Pajun, tedy zkratka Panamera junior. Jde ale o divoké spekulace. Informace ale naznačují že půjde opět o čtyřdveřový model, tentokrát zamířený proti zaběhnuté konkurenci ve vyšší střední třídě, tedy vozům jako jsou BMW řady 5 a Mercedes-Benz E. O pohon se pravděpodobně postarají motory z Panamery, očekávejme tedy benzínové, dieselové a hybridní pohonné jednotky.
I když není zatím nic oficiální, Autobild informoval že produkce Pajunu by mohla začít v roce 2016 a základní cena by začínala na úrovni 66 000 €.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.