K odhalení nového Quattroporte by mohlo dojít už na autosalonu ve Frankfurtu.
Model Quattroporte od Maserati se již nějaký čas prodává a i když prodeje celkem šlapou, novou generaci si už tento model jistě zaslouží. K oficiálnímu odhalení by mohlo dojít už na autosalonu ve Frankfurtu, který se bude konat letos v září. Maserati také hodlá v následujících letech vypustit další dva úplně nové modely.
Nástupce Quattroporte má kódové označení M156. Pohon bude mít na starosti osmiválec o objemu 4,7 litru s výkonem někde mezi 298 a 324 kW. Zajímavější je ale zpráva, že se tento model posune v hierarchii níže a bude tak konkurovat autům jako je Mercedes-Benz S, BMW řady 7 nebo Audi A8. Doposud byl konkurentem spíše pro Porsche Panamera nebo Aston Martin Rapide.
V roce 2013 se dostane na trh crossover založený na Jeepu Grand Cherokee a Dodge Durango. Informací prozatím mnoho nemáme, exteriér a interiér by ale měly být na nejvyšší úrovni. Šéf Fiatu Sergio Marchionne již dříve potvrdil, že motory pro tento model budou pocházet od Ferrari.
A do třetice v roce 2015 se dočkáme nejmenšího modelu v nabídce mířícího proti BMW 5, Audi A6 nebo Mercedesu řady E za základní cenu okolo 55 000 €. K dispozici bude také výkonnější vyrianta zamířená proti Audi S6/RS6, BMW M5 nebo Mercedesu E63 AMG za základní cenu 66 000 €.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.