Hyundai zveřejnil nové informace o faceliftu svého nejmenšího modelu.
Nejmenší model tohoto korejského výrobce slaví úpěchy i na našem trhu. Jeho vzhled již ale stihl trochu zastarat, a tak se Hyundai postaral, aby šel s dobou a aktuálním designovým směrem automobilky. Tzv. fluidní design, který dnes dostávají všechny nové Hyundaie, tak dorazil i k nejmenšímu modelu. Nová je celá přední maska včetně světlometů. K tomu se přidal nový zadní nárazník a upravená zadní světla.
Vevnitř se změny dočkal přístrojový štít, kterému přibyl ukazatel řazení eco-shift. Vylepšeny byly dále sedačky, chromované doplňky a pribyl zadní držák na nápoje. K dispozici budou čtyři stupně výbavy. Už v základu ale dostanete klimatizaci, audiosystém se šesti reproduktory (a přípojkou pro IPod), elektricky ovládaná okna a centrální zamykání.
Základní motor bude mít objem 1 litr a výkon 68 koní (51 kW). S ním toto auto zrychlí na 100 km/h za 14,8 vteřiny a maximálka bude 150 km/h. Co je ale důležité, kombinovaná spotřeba by s tímto motorem měla činit pouze 3,5 litru na 100 km a emise se podařilo stlačit na 99 g/km. Dynamičtěji založeným řidičům bude vyhovovat silnější motor v nabídce. Půjde o motor o objemu 1,3 litru s výkonem 85 koní (63 kW). Zrychlení na 100 km/h zvládne za 12,2 vteřiny s maximálkou na 169 km/h při průměrné spotřebě 3,9 litru benzínu na 100 km. S automatickou převodovkou se akcelerace zpomalí na 13,8 vteřiny a maximální rychlost klesne na 159 km/h. Spotřeba se také zvýší, a to na 4,5 l/100km.
Základní cena pro Velkou Británii činí 9 195 £, což je přepočtu asi 262 000 korun. U nás ale můžeme počítat s cenou o něco nižší. Zahájení prodeje je plánováno na březen.
52926
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?