Hyundai zveřejnil nové informace o faceliftu svého nejmenšího modelu.
Nejmenší model tohoto korejského výrobce slaví úpěchy i na našem trhu. Jeho vzhled již ale stihl trochu zastarat, a tak se Hyundai postaral, aby šel s dobou a aktuálním designovým směrem automobilky. Tzv. fluidní design, který dnes dostávají všechny nové Hyundaie, tak dorazil i k nejmenšímu modelu. Nová je celá přední maska včetně světlometů. K tomu se přidal nový zadní nárazník a upravená zadní světla.
Vevnitř se změny dočkal přístrojový štít, kterému přibyl ukazatel řazení eco-shift. Vylepšeny byly dále sedačky, chromované doplňky a pribyl zadní držák na nápoje. K dispozici budou čtyři stupně výbavy. Už v základu ale dostanete klimatizaci, audiosystém se šesti reproduktory (a přípojkou pro IPod), elektricky ovládaná okna a centrální zamykání.
Základní motor bude mít objem 1 litr a výkon 68 koní (51 kW). S ním toto auto zrychlí na 100 km/h za 14,8 vteřiny a maximálka bude 150 km/h. Co je ale důležité, kombinovaná spotřeba by s tímto motorem měla činit pouze 3,5 litru na 100 km a emise se podařilo stlačit na 99 g/km. Dynamičtěji založeným řidičům bude vyhovovat silnější motor v nabídce. Půjde o motor o objemu 1,3 litru s výkonem 85 koní (63 kW). Zrychlení na 100 km/h zvládne za 12,2 vteřiny s maximálkou na 169 km/h při průměrné spotřebě 3,9 litru benzínu na 100 km. S automatickou převodovkou se akcelerace zpomalí na 13,8 vteřiny a maximální rychlost klesne na 159 km/h. Spotřeba se také zvýší, a to na 4,5 l/100km.
Základní cena pro Velkou Británii činí 9 195 £, což je přepočtu asi 262 000 korun. U nás ale můžeme počítat s cenou o něco nižší. Zahájení prodeje je plánováno na březen.
52926
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.