Mercedes ukázal v ženevské předpremiéře faceliftovaný C63 AMG. Inovace nepřinese jen nový vzhled, pár změn se odehraje i v technice. Konkrétně v použité převodovce a na podvozku.
Nedávno vyjela faceliftovaná řada C a nyní tu máme v pozměněné podobě nejsilnější verzi v nabídce řady - C63. Změn doznaly po vzoru základního "céčka" přední světlomety ve tvaru do L. Nová je pochromovaná maska chlediče, nový je nárazník s LED světlomety pro denní svícení. Na zádi jsou změny na první pohled patrné méně. Co nového se odehrálo v interiéru, prozatím nebylo odhaleno. Celkový vzhled podtrhují pro model C63 vyhrazené elektrony. K dispozici bude model stále ve verzích sedan a kombi.
Srdcem vozu je i nadále nepřeplňovaný 6,2 litrový osmiválec do "vé" s výkonovým stádem 457 koní a krouťákem 600 N.m. Na stovku se s ním C63 dostane ve verzi sedan za 4,5 sekundy, kombík je o desetinu sekundy pomalejší. Novinkou je osazení rychlého céčka sedmistupňovou převodovou skříní Speed Shift MCT, ta by měla mimojiné zaručit úsporu 10% paliva.
Pokud by vám bylo 457 koní výkonu málo, pak múžete sáhnout po výkonostním balíčku. Ten přidá porci 30 koní výkonu a zkrátí zrychlení na stovku o 0,1 sekundy. Inženýři od AMG údajně provedli změny zavěšení podvozku což by mělo přinést zlepšení jízdních vlastností.
Faceliftované C63 by se mělo v showroomech objevit letos v létě.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?