Ostrovní offroadový specialista Land Rover nabídne bohužel jen britským zákazníkům limitovanou edici "Disca" pod označením Landmark Edition.
To čím se odlišuje od sériových Discovery je především kompletní lakování a řada designových vychytávek. Lze volit ze dvou odstínů karoserie, v černé Santorini Black nebo v bílé Fuji White. Zaujme výrazně tmavé zabarvení skel a černě nalakovaná dvacetipalcová pětipaprsková kola.
Interiér se nese v duchu maximálního luxusu. I zde je vše ukázkově sladěno, kvalitní černá nebo bílá kůže a výplně dveří imitující slonovinu. Je tedy jasné, že půjde o "stylovku" pro náročné estéty.
K pohonu modelu Landmark Edition je k dispozici výhradně třílitrové vznětové biturbo SDV6, to v nabídce výrobce nahrazuje koncepčně starší a méně ekologickou jednotku objemu 2,7 litru.
Nová motorizace nabízí solidní porci výkonu 244 koní a k přenosu kroutícího momentu na všechna kola využívá adaptivní šestistupňovou automatickou převodovku CommandShift. Rychlostně dosáhne na 180 km/h a na stovku se rozjede za optimálních 9,6 vteřin. Land Rover slibuje kombinovanou spotřebu 9,3 litru na 100 kilometrů.
V prodeji se model Landmark Edition objeví v lednu příštího roku za 46.945 liber. Do terénu, tím spíše v této verzi, se asi příliš nepodívá. Spíše jej potkáte na luxusních bulvárech a před butiky.
zdroje: autoblog.com a landrover.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.