Ostrovní offroadový specialista Land Rover nabídne bohužel jen britským zákazníkům limitovanou edici "Disca" pod označením Landmark Edition.
To čím se odlišuje od sériových Discovery je především kompletní lakování a řada designových vychytávek. Lze volit ze dvou odstínů karoserie, v černé Santorini Black nebo v bílé Fuji White. Zaujme výrazně tmavé zabarvení skel a černě nalakovaná dvacetipalcová pětipaprsková kola.
Interiér se nese v duchu maximálního luxusu. I zde je vše ukázkově sladěno, kvalitní černá nebo bílá kůže a výplně dveří imitující slonovinu. Je tedy jasné, že půjde o "stylovku" pro náročné estéty.
K pohonu modelu Landmark Edition je k dispozici výhradně třílitrové vznětové biturbo SDV6, to v nabídce výrobce nahrazuje koncepčně starší a méně ekologickou jednotku objemu 2,7 litru.
Nová motorizace nabízí solidní porci výkonu 244 koní a k přenosu kroutícího momentu na všechna kola využívá adaptivní šestistupňovou automatickou převodovku CommandShift. Rychlostně dosáhne na 180 km/h a na stovku se rozjede za optimálních 9,6 vteřin. Land Rover slibuje kombinovanou spotřebu 9,3 litru na 100 kilometrů.
V prodeji se model Landmark Edition objeví v lednu příštího roku za 46.945 liber. Do terénu, tím spíše v této verzi, se asi příliš nepodívá. Spíše jej potkáte na luxusních bulvárech a před butiky.
zdroje: autoblog.com a landrover.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?