Na autosalonu v Los Angeles se představil zástupce opravdu velkých MPV: Více než pětimetrový vůz pojme sedm cestujících v dostatečném komfortu.
Amerika miluje velké vozy. Ani recese ji nedonutila k houfnému úprku do menšího. I proto mohou existovat takoví mastodonti, jako Toyota Quest.
Čtvrtá generace tohoto MPV se ukáže se zatím jediným motorem, vidlicovým šestiválcem 3,5 litru s výkonem 257 koní. Z něj výkon putuje na kola přes bezestupňovou převodovku CVT.
Vůz s délkou 5,1 m nabídne prostor sedmičlenné posádce, přičemž o poslední řadě sedadel nelze tvrdit, že by byla plnohodnotná. Zato jsou všechna sedadla plně sklopná a při sklopení obou zadních řad vznikne opravdu slušný prostor. Posádku na zadních sedadlech by mělo zabavit DVD vestavěné ve stropě.
Nedá se očekávat, že by se Quest objevil i v Evropě. Neobjevila se tu zatím žádná se tří předchozích generací a nezdá se, že by se to mělo změnit.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?