Na autosalonu v Los Angeles se představil zástupce opravdu velkých MPV: Více než pětimetrový vůz pojme sedm cestujících v dostatečném komfortu.
Amerika miluje velké vozy. Ani recese ji nedonutila k houfnému úprku do menšího. I proto mohou existovat takoví mastodonti, jako Toyota Quest.
Čtvrtá generace tohoto MPV se ukáže se zatím jediným motorem, vidlicovým šestiválcem 3,5 litru s výkonem 257 koní. Z něj výkon putuje na kola přes bezestupňovou převodovku CVT.
Vůz s délkou 5,1 m nabídne prostor sedmičlenné posádce, přičemž o poslední řadě sedadel nelze tvrdit, že by byla plnohodnotná. Zato jsou všechna sedadla plně sklopná a při sklopení obou zadních řad vznikne opravdu slušný prostor. Posádku na zadních sedadlech by mělo zabavit DVD vestavěné ve stropě.
Nedá se očekávat, že by se Quest objevil i v Evropě. Neobjevila se tu zatím žádná se tří předchozích generací a nezdá se, že by se to mělo změnit.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?