Skandinávská automobilka Saab momentálně v držení holandského Spykeru hodlá zaútočit svým novinkovým crossoverem na zákazníky za velkou louží. Ten si nyní odbývá svou premiéru na autoshow v Los Angeles.
Model 9-4X byl vyvinut ještě pod křídly koncernu General Motors a je technicky spřízněn s Cadillacem SRX. Po uvedení nového sedanu vyšší střední třídy 9-5 je to letos již druhá novinka v nabídce. Že jde o dobrý marketingový tah Saabu je jisté, crossovery jsou momentálně v kurzu. 9-4X by mohl by pomoci Saabu z červených čísel. Jeho uvedení na americké půdě naznačuje, kde se předpokládá klíčové odbytiště tohoto modelu. Navíc jeho produkce nepoběží ve Švédsku, ale v mexické továrně GM Ramos Arizpe.
Nabídka motorizací, tedy zatím těch pro americký kontinent čítá dvě jednotky. Základní šestiválcový třílitr s přímým vstřikováním o výkonu 265 koní a vrcholný dvakrát přeplňovaný šestiválec objemu 2,8 litru podávající výkon 300 koní. Slabší variantu lze pořídit s pohonem předních kol i obou náprav. Twinturbo bude kombinováno výlučně s pohonem všech kol. Ke změně rychlostních stupňů využívá 9-4X jedině šestistupňovou automatiku.
Na zámořských trzích se novinka objeví v květnu 2011, k evropským zákazníkům dorazí až v srpnu téhož roku. Verze pro Evropu bude nabízena i v dalším motorizacích. Šeptá se o nasazení přeplňované šestnáctistovky z chovu BMW na jejichž dodávky má Saab podepsanou smlouvu.
Zdroj a fotografie: carscoop.blogspot.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.