Volkswagen pokračuje v modelové ofenzívě i letošní rok a uvádí na trh hned dvě novinky ze segmentu rodinných vozů. První je Touran, který je ale doslova zastíněn novým Sharanem, který přichází na trh v podstatě po 15 letech výroby toho původního.
Určitě nezůstane bez povšimnutí, že automobily jsou takřka k nerozeznání, což je ale záměr Volkswagenu, který sjednocuje design všech svých vozů, aby na silnici bylo ihned zřejmé, s kým máte tu čest. Oba modely jsou větší než předchůdci, na délku měří Touran 4,4 metru a Sharan 4,85 metru, což je o 22 cm více než poslední generace. Rovněž objemy zavazadelníku povyrostly, a to až na 1989 resp. 2430 litrů.
Hlavní změnu oproti minulé generaci Sharanu však představují boční dveře, které jsou posuvné a za příplatek mohou být vybaveny i elektrickým pohonem.
Obě novinky rovněž disponují pokročilými technologiemi a spoustou nových prvků bezpečnostní a komfortní výbavy, mezi kterými nechybí adaptivní dálkové světlomety, které automaticky upravují kužel tak, aby nedošlo k oslňování protijedoucích řidičů, nebo parkovací asistent Park Assist 2.0, který umí zaparkovat sám nejen podélně, ale i příčně.
Pro zákazníky Touranu připravil koncern hned šestici motorizací. Základ nabídky tvoří benzínová dvanáctistovka TSI o výkonu 105 koní. Nejslabší diesel 1.6 TDI a technologií Bluemotion se chlubí totožným výkonem a navíc přidává bezkonkurenční spotřebu paliva 4,6 litru, která je dokonce nejlepší mezi sedmimístnými MPV vozy.
Větší bráška Sharan přijíždí na trh se známými motorizacemi 2.0 TDI ve dvou výkonových provedeních (140 a 170 koní) a benzínovými jednotkami 1.4 a 2.0 TSI o výkonu 150 resp. 200 koní.
Ceny startují na 483 200 Kč za model VW Touran s motorem 1.2 TSI a 659 600 Kč za Sharan osazený benzínovou čtrnáctistovkou.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?