Volkswagen pokračuje v modelové ofenzívě i letošní rok a uvádí na trh hned dvě novinky ze segmentu rodinných vozů. První je Touran, který je ale doslova zastíněn novým Sharanem, který přichází na trh v podstatě po 15 letech výroby toho původního.
Určitě nezůstane bez povšimnutí, že automobily jsou takřka k nerozeznání, což je ale záměr Volkswagenu, který sjednocuje design všech svých vozů, aby na silnici bylo ihned zřejmé, s kým máte tu čest. Oba modely jsou větší než předchůdci, na délku měří Touran 4,4 metru a Sharan 4,85 metru, což je o 22 cm více než poslední generace. Rovněž objemy zavazadelníku povyrostly, a to až na 1989 resp. 2430 litrů.
Hlavní změnu oproti minulé generaci Sharanu však představují boční dveře, které jsou posuvné a za příplatek mohou být vybaveny i elektrickým pohonem.
Obě novinky rovněž disponují pokročilými technologiemi a spoustou nových prvků bezpečnostní a komfortní výbavy, mezi kterými nechybí adaptivní dálkové světlomety, které automaticky upravují kužel tak, aby nedošlo k oslňování protijedoucích řidičů, nebo parkovací asistent Park Assist 2.0, který umí zaparkovat sám nejen podélně, ale i příčně.
Pro zákazníky Touranu připravil koncern hned šestici motorizací. Základ nabídky tvoří benzínová dvanáctistovka TSI o výkonu 105 koní. Nejslabší diesel 1.6 TDI a technologií Bluemotion se chlubí totožným výkonem a navíc přidává bezkonkurenční spotřebu paliva 4,6 litru, která je dokonce nejlepší mezi sedmimístnými MPV vozy.
Větší bráška Sharan přijíždí na trh se známými motorizacemi 2.0 TDI ve dvou výkonových provedeních (140 a 170 koní) a benzínovými jednotkami 1.4 a 2.0 TSI o výkonu 150 resp. 200 koní.
Ceny startují na 483 200 Kč za model VW Touran s motorem 1.2 TSI a 659 600 Kč za Sharan osazený benzínovou čtrnáctistovkou.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.