Volkswagen pokračuje v modelové ofenzívě i letošní rok a uvádí na trh hned dvě novinky ze segmentu rodinných vozů. První je Touran, který je ale doslova zastíněn novým Sharanem, který přichází na trh v podstatě po 15 letech výroby toho původního.
Určitě nezůstane bez povšimnutí, že automobily jsou takřka k nerozeznání, což je ale záměr Volkswagenu, který sjednocuje design všech svých vozů, aby na silnici bylo ihned zřejmé, s kým máte tu čest. Oba modely jsou větší než předchůdci, na délku měří Touran 4,4 metru a Sharan 4,85 metru, což je o 22 cm více než poslední generace. Rovněž objemy zavazadelníku povyrostly, a to až na 1989 resp. 2430 litrů.
Hlavní změnu oproti minulé generaci Sharanu však představují boční dveře, které jsou posuvné a za příplatek mohou být vybaveny i elektrickým pohonem.
Obě novinky rovněž disponují pokročilými technologiemi a spoustou nových prvků bezpečnostní a komfortní výbavy, mezi kterými nechybí adaptivní dálkové světlomety, které automaticky upravují kužel tak, aby nedošlo k oslňování protijedoucích řidičů, nebo parkovací asistent Park Assist 2.0, který umí zaparkovat sám nejen podélně, ale i příčně.
Pro zákazníky Touranu připravil koncern hned šestici motorizací. Základ nabídky tvoří benzínová dvanáctistovka TSI o výkonu 105 koní. Nejslabší diesel 1.6 TDI a technologií Bluemotion se chlubí totožným výkonem a navíc přidává bezkonkurenční spotřebu paliva 4,6 litru, která je dokonce nejlepší mezi sedmimístnými MPV vozy.
Větší bráška Sharan přijíždí na trh se známými motorizacemi 2.0 TDI ve dvou výkonových provedeních (140 a 170 koní) a benzínovými jednotkami 1.4 a 2.0 TSI o výkonu 150 resp. 200 koní.
Ceny startují na 483 200 Kč za model VW Touran s motorem 1.2 TSI a 659 600 Kč za Sharan osazený benzínovou čtrnáctistovkou.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?