Volkswagen pokračuje v modelové ofenzívě i letošní rok a uvádí na trh hned dvě novinky ze segmentu rodinných vozů. První je Touran, který je ale doslova zastíněn novým Sharanem, který přichází na trh v podstatě po 15 letech výroby toho původního.
Určitě nezůstane bez povšimnutí, že automobily jsou takřka k nerozeznání, což je ale záměr Volkswagenu, který sjednocuje design všech svých vozů, aby na silnici bylo ihned zřejmé, s kým máte tu čest. Oba modely jsou větší než předchůdci, na délku měří Touran 4,4 metru a Sharan 4,85 metru, což je o 22 cm více než poslední generace. Rovněž objemy zavazadelníku povyrostly, a to až na 1989 resp. 2430 litrů.
Hlavní změnu oproti minulé generaci Sharanu však představují boční dveře, které jsou posuvné a za příplatek mohou být vybaveny i elektrickým pohonem.
Obě novinky rovněž disponují pokročilými technologiemi a spoustou nových prvků bezpečnostní a komfortní výbavy, mezi kterými nechybí adaptivní dálkové světlomety, které automaticky upravují kužel tak, aby nedošlo k oslňování protijedoucích řidičů, nebo parkovací asistent Park Assist 2.0, který umí zaparkovat sám nejen podélně, ale i příčně.
Pro zákazníky Touranu připravil koncern hned šestici motorizací. Základ nabídky tvoří benzínová dvanáctistovka TSI o výkonu 105 koní. Nejslabší diesel 1.6 TDI a technologií Bluemotion se chlubí totožným výkonem a navíc přidává bezkonkurenční spotřebu paliva 4,6 litru, která je dokonce nejlepší mezi sedmimístnými MPV vozy.
Větší bráška Sharan přijíždí na trh se známými motorizacemi 2.0 TDI ve dvou výkonových provedeních (140 a 170 koní) a benzínovými jednotkami 1.4 a 2.0 TSI o výkonu 150 resp. 200 koní.
Ceny startují na 483 200 Kč za model VW Touran s motorem 1.2 TSI a 659 600 Kč za Sharan osazený benzínovou čtrnáctistovkou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.