Range Rover Evoque - extravagantní tereňák oficiálně

Evoque
Evoque, foto: Land Rover
Marek Litzman 23. září 2010 09:42
Sdílej:

Evoque boří všechny představy, které jsme o značce Land Rover mohli mít. Ke konzervativitě má daleko a do terénu jakbysmet.

Původně se jmenoval LRX, nyní je z něj Evoque. Původně to byl Land Rover, nyní je to Range Rover. Nic ale nemění na tom, že design zůstal stejně ostrý, jaký byl už před rokem a půl.

Evoque už jsme na prvních snímcích viděli, nyní je tu konečně pořádné oficiální představení novinky, která působí rozruch kam jen přijede. Pojďme na ni.

Land Rover Evoque je třídveřové cross-kupé, jak ho nazývá sama automobilka. Tato netradiční konfigurace bude časem doplněna o klasičtější, pětidveřovou karoserii, jak dokazují špionážní snímky z testování.

 Pod kapotou budou bít dva dieselové motory, první bude mít výkon 140 koní, výkonnější třicítko koní přidá. Oba mají objem 2,2 litru. Zajímavější jistě bude přeplňovaný benzínový dvoulitr o výkonu 240 koní.

Přestože novince terén vonět příliš nebude, nabídne možnost připlatit si i za pohon druhé, zadní nápravy. Automobilka do vozu namontuje i systém Terrain response, který upravuje vlastnosti vozu (elektronické bezpečnostní systémy, odezva plynu, pohon všech kol...) podle klimatických podmínek, které uživatel nastaví. Pohodlí naopak zvýší systém adaptivních tlumičů.

Luxusní vůz může těžko nemít sadu dnešních specialit, Land Rover by tedy Evoque nevypustil bez hlídání mrtvého úhlu, pětice kamer monitorující prostor kolem vozu, inteligentního parkovacího asistenta, adaptivních světlometů a hory dalších systémů. Multimédia reprezentuje  systém přijímající satelitní i terestriální televizi,  přičemž vychytaný displej umožňuje spolujezdci sledovat na témže displeji jiný obraz, než jaký vidí řidič. Zadní cestující mohou mít displeje vlastní, včetně bezdrátových sluchátek. za pozornost jistě stojí i palubní deska podobná té, jakou používá i Jaguar. Je velice moderní a naprosto na ni chybí páka převodovky, je nahrazena plně elektronickým systémem.

První vozy by měly být dodány již méně než za rok, přičemž ceny by měly startovat na 30 tisících librách, to nám dává něco přes 850 tisíc korun.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.