Evoque boří všechny představy, které jsme o značce Land Rover mohli mít. Ke konzervativitě má daleko a do terénu jakbysmet.
Původně se jmenoval LRX, nyní je z něj Evoque. Původně to byl Land Rover, nyní je to Range Rover. Nic ale nemění na tom, že design zůstal stejně ostrý, jaký byl už před rokem a půl.
Evoque už jsme na prvních snímcích viděli, nyní je tu konečně pořádné oficiální představení novinky, která působí rozruch kam jen přijede. Pojďme na ni.
Land Rover Evoque je třídveřové cross-kupé, jak ho nazývá sama automobilka. Tato netradiční konfigurace bude časem doplněna o klasičtější, pětidveřovou karoserii, jak dokazují špionážní snímky z testování.
Pod kapotou budou bít dva dieselové motory, první bude mít výkon 140 koní, výkonnější třicítko koní přidá. Oba mají objem 2,2 litru. Zajímavější jistě bude přeplňovaný benzínový dvoulitr o výkonu 240 koní.
Přestože novince terén vonět příliš nebude, nabídne možnost připlatit si i za pohon druhé, zadní nápravy. Automobilka do vozu namontuje i systém Terrain response, který upravuje vlastnosti vozu (elektronické bezpečnostní systémy, odezva plynu, pohon všech kol...) podle klimatických podmínek, které uživatel nastaví. Pohodlí naopak zvýší systém adaptivních tlumičů.
Luxusní vůz může těžko nemít sadu dnešních specialit, Land Rover by tedy Evoque nevypustil bez hlídání mrtvého úhlu, pětice kamer monitorující prostor kolem vozu, inteligentního parkovacího asistenta, adaptivních světlometů a hory dalších systémů. Multimédia reprezentuje systém přijímající satelitní i terestriální televizi, přičemž vychytaný displej umožňuje spolujezdci sledovat na témže displeji jiný obraz, než jaký vidí řidič. Zadní cestující mohou mít displeje vlastní, včetně bezdrátových sluchátek. za pozornost jistě stojí i palubní deska podobná té, jakou používá i Jaguar. Je velice moderní a naprosto na ni chybí páka převodovky, je nahrazena plně elektronickým systémem.
První vozy by měly být dodány již méně než za rok, přičemž ceny by měly startovat na 30 tisících librách, to nám dává něco přes 850 tisíc korun.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.