Range Rover Evoque - extravagantní tereňák oficiálně

Marek Litzman, 23. září 2010, 09:42 Google+

Evoque boří všechny představy, které jsme o značce Land Rover mohli mít. Ke konzervativitě má daleko a do terénu jakbysmet.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Evoque

Evoque | foto: Land Rover

Sdílejte článek

Původně se jmenoval LRX, nyní je z něj Evoque. Původně to byl Land Rover, nyní je to Range Rover. Nic ale nemění na tom, že design zůstal stejně ostrý, jaký byl už před rokem a půl.

Evoque už jsme na prvních snímcích viděli, nyní je tu konečně pořádné oficiální představení novinky, která působí rozruch kam jen přijede. Pojďme na ni.

Land Rover Evoque je třídveřové cross-kupé, jak ho nazývá sama automobilka. Tato netradiční konfigurace bude časem doplněna o klasičtější, pětidveřovou karoserii, jak dokazují špionážní snímky z testování.

 Pod kapotou budou bít dva dieselové motory, první bude mít výkon 140 koní, výkonnější třicítko koní přidá. Oba mají objem 2,2 litru. Zajímavější jistě bude přeplňovaný benzínový dvoulitr o výkonu 240 koní.

Přestože novince terén vonět příliš nebude, nabídne možnost připlatit si i za pohon druhé, zadní nápravy. Automobilka do vozu namontuje i systém Terrain response, který upravuje vlastnosti vozu (elektronické bezpečnostní systémy, odezva plynu, pohon všech kol...) podle klimatických podmínek, které uživatel nastaví. Pohodlí naopak zvýší systém adaptivních tlumičů.

Luxusní vůz může těžko nemít sadu dnešních specialit, Land Rover by tedy Evoque nevypustil bez hlídání mrtvého úhlu, pětice kamer monitorující prostor kolem vozu, inteligentního parkovacího asistenta, adaptivních světlometů a hory dalších systémů. Multimédia reprezentuje  systém přijímající satelitní i terestriální televizi,  přičemž vychytaný displej umožňuje spolujezdci sledovat na témže displeji jiný obraz, než jaký vidí řidič. Zadní cestující mohou mít displeje vlastní, včetně bezdrátových sluchátek. za pozornost jistě stojí i palubní deska podobná té, jakou používá i Jaguar. Je velice moderní a naprosto na ni chybí páka převodovky, je nahrazena plně elektronickým systémem.

První vozy by měly být dodány již méně než za rok, přičemž ceny by měly startovat na 30 tisících librách, to nám dává něco přes 850 tisíc korun.

Vytisknout

Diskuze: Range Rover Evoque - extravagantní tereňák oficiálně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz

Minsiterstvo vážně zvažuje řidičáky na zkoušku od sedmnácti let

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud