Range Rover Evoque - extravagantní tereňák oficiálně

Evoque
Evoque, foto: Land Rover
Marek Litzman 23. září 2010 09:42
Sdílej:

Evoque boří všechny představy, které jsme o značce Land Rover mohli mít. Ke konzervativitě má daleko a do terénu jakbysmet.

Původně se jmenoval LRX, nyní je z něj Evoque. Původně to byl Land Rover, nyní je to Range Rover. Nic ale nemění na tom, že design zůstal stejně ostrý, jaký byl už před rokem a půl.

Evoque už jsme na prvních snímcích viděli, nyní je tu konečně pořádné oficiální představení novinky, která působí rozruch kam jen přijede. Pojďme na ni.

Land Rover Evoque je třídveřové cross-kupé, jak ho nazývá sama automobilka. Tato netradiční konfigurace bude časem doplněna o klasičtější, pětidveřovou karoserii, jak dokazují špionážní snímky z testování.

 Pod kapotou budou bít dva dieselové motory, první bude mít výkon 140 koní, výkonnější třicítko koní přidá. Oba mají objem 2,2 litru. Zajímavější jistě bude přeplňovaný benzínový dvoulitr o výkonu 240 koní.

Přestože novince terén vonět příliš nebude, nabídne možnost připlatit si i za pohon druhé, zadní nápravy. Automobilka do vozu namontuje i systém Terrain response, který upravuje vlastnosti vozu (elektronické bezpečnostní systémy, odezva plynu, pohon všech kol...) podle klimatických podmínek, které uživatel nastaví. Pohodlí naopak zvýší systém adaptivních tlumičů.

Luxusní vůz může těžko nemít sadu dnešních specialit, Land Rover by tedy Evoque nevypustil bez hlídání mrtvého úhlu, pětice kamer monitorující prostor kolem vozu, inteligentního parkovacího asistenta, adaptivních světlometů a hory dalších systémů. Multimédia reprezentuje  systém přijímající satelitní i terestriální televizi,  přičemž vychytaný displej umožňuje spolujezdci sledovat na témže displeji jiný obraz, než jaký vidí řidič. Zadní cestující mohou mít displeje vlastní, včetně bezdrátových sluchátek. za pozornost jistě stojí i palubní deska podobná té, jakou používá i Jaguar. Je velice moderní a naprosto na ni chybí páka převodovky, je nahrazena plně elektronickým systémem.

První vozy by měly být dodány již méně než za rok, přičemž ceny by měly startovat na 30 tisících librách, to nám dává něco přes 850 tisíc korun.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?