Luxusní značka německého koncernu VW ,Bentley, odhalila zbrusu novou generaci svého oblíbeného kupé Continental.
Ačkoli se na první pohled zdá, že se jedná pouze o facelift, není tomu tak. Podle představitelů automobilky je auto kompletně přepracované a o mnoho lepší než současná generace.
Přední partie nového Continentalu převzala základní tvary modelové řady Mulsanne, které vozu propůjčují více majestátnosti. Zadní část vozu už příliš designérských změn nedoznala a to samé lze říct o kokpitu vozu, který na první pohled také nepřináší příliš nových prvků. Pod drobnohledem však zjistíte, že materiály jsou ještě kvalitnější, palubní systém má intuitivnější ovládání a díky úpravám sedadel a přístrojové desky je nový Continental také prostornější.
Z technických inovací stojí za zmínku nové řízení, upravené pružení a tlumení a v neposlední řadě také pohon všech kol, který dělí sílu v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.
O pohon vozu se stará výhradně šestilitrový dvanáctiválec W12 o výkonu 575 koní a 699 N.m točivého momentu, což znamená nárůst 15 koní a 50 N.m oproti současné verzi. V provozu se nárůst výkonu projeví lepší akcelerací, konkrétně 4,4 vteřiny z nuly na 100 km/h (o 0,2 vteřiny méně než předchůdce) a hodnotou maximální rychlosti, která o 19 jednotek převyšuje magickou hranici 300 kilometrů v hodině. Současně s nárůstem výkonu klesla spotřeba paliva a to zhruba o 15 procent.
Později se objeví i slabší verze osazená čtyřlitrovým osmiválcem, jehož parametry zůstávají zahaleny tajemstvím.
Premiéru si nový Bentley Continental odbude na autoshow v Paříži.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?