Nový Bentley Continental oficiálně odhalen

Continental GT
Continental GT, foto: Archiv AutoRoad.cz
Martin Javůrek 8. září 2010 09:00
Sdílej:

Luxusní značka německého koncernu VW ,Bentley, odhalila zbrusu novou generaci svého oblíbeného kupé Continental.

Ačkoli se na první pohled zdá, že se jedná pouze o facelift, není tomu tak. Podle představitelů automobilky je auto kompletně přepracované a o mnoho lepší než současná generace.

Přední partie nového Continentalu převzala základní tvary modelové řady Mulsanne, které vozu propůjčují více majestátnosti. Zadní část vozu už příliš designérských změn nedoznala a to samé lze říct o kokpitu vozu, který na první pohled také nepřináší příliš nových prvků. Pod drobnohledem však zjistíte, že materiály jsou ještě kvalitnější, palubní systém má intuitivnější ovládání a díky úpravám sedadel a přístrojové desky je nový Continental také prostornější.

Z technických inovací stojí za zmínku nové řízení, upravené pružení a tlumení  a v neposlední řadě také pohon všech kol, který dělí sílu v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.

O pohon vozu se stará výhradně šestilitrový dvanáctiválec W12 o výkonu 575 koní a 699 N.m točivého momentu, což znamená nárůst 15 koní a 50 N.m oproti současné verzi. V provozu se nárůst výkonu projeví lepší akcelerací, konkrétně 4,4 vteřiny z nuly na 100 km/h (o 0,2 vteřiny méně než předchůdce) a hodnotou maximální rychlosti, která o 19 jednotek převyšuje magickou hranici 300 kilometrů v hodině. Současně s nárůstem výkonu klesla spotřeba paliva a to zhruba o 15 procent.

Později se objeví i slabší verze osazená čtyřlitrovým osmiválcem, jehož parametry zůstávají zahaleny tajemstvím. 

Premiéru si nový Bentley Continental odbude na autoshow v Paříži.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?