Luxusní značka německého koncernu VW ,Bentley, odhalila zbrusu novou generaci svého oblíbeného kupé Continental.
Ačkoli se na první pohled zdá, že se jedná pouze o facelift, není tomu tak. Podle představitelů automobilky je auto kompletně přepracované a o mnoho lepší než současná generace.
Přední partie nového Continentalu převzala základní tvary modelové řady Mulsanne, které vozu propůjčují více majestátnosti. Zadní část vozu už příliš designérských změn nedoznala a to samé lze říct o kokpitu vozu, který na první pohled také nepřináší příliš nových prvků. Pod drobnohledem však zjistíte, že materiály jsou ještě kvalitnější, palubní systém má intuitivnější ovládání a díky úpravám sedadel a přístrojové desky je nový Continental také prostornější.
Z technických inovací stojí za zmínku nové řízení, upravené pružení a tlumení a v neposlední řadě také pohon všech kol, který dělí sílu v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy.
O pohon vozu se stará výhradně šestilitrový dvanáctiválec W12 o výkonu 575 koní a 699 N.m točivého momentu, což znamená nárůst 15 koní a 50 N.m oproti současné verzi. V provozu se nárůst výkonu projeví lepší akcelerací, konkrétně 4,4 vteřiny z nuly na 100 km/h (o 0,2 vteřiny méně než předchůdce) a hodnotou maximální rychlosti, která o 19 jednotek převyšuje magickou hranici 300 kilometrů v hodině. Současně s nárůstem výkonu klesla spotřeba paliva a to zhruba o 15 procent.
Později se objeví i slabší verze osazená čtyřlitrovým osmiválcem, jehož parametry zůstávají zahaleny tajemstvím.
Premiéru si nový Bentley Continental odbude na autoshow v Paříži.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.