Koncern Chrysler vyráží do protiútoku proti Fordu Explorer. V USA patří SUV mezi nejprodávanější modely a proto si výrobci dávají na těchto vozech záležet.
K zákazníkům dorazí nové Durango modelového roku 2011 v poslední čtvrtině tohoto roku. Bude dodáváno v sedmimístné konfiguraci 2+3+2. V kabině bude možno využít 22 typů uspořádání sedadel.
Pod novým kabátem se ukrývá technika z koncernového Grand Cherokee. Designéři se snažili včlenit novému Durangu agresivně-sportovní vzhled a to se podařilo. Výrazná je především maska chladiče v designu vycházející z modelů Challenger a Charger. Nešetřilo se ani na použití chromu.
Pro pohon Duranga bude možné zvolit mezi šestiválcem 3,6 litru Pentastar a osmiválcem 5,7 litru HEMI, samozřejmostí v kategorii SUV je pohon všech kol. Nové Durango dokáže maximálně utáhnout od 2,8 po 3,3 tuny.
Ve výbavě nebude chybět aktivní tempomat, boční airbagy ve všech řadách sedadel, stabilizační systém a bezklíčový vstup. Další informace prozatím automobilka neoznámila. Zda se Durango objeví na našem trhu v rámci českého zastoupení Chrysleru zatím nevíme.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?