Koncern Chrysler vyráží do protiútoku proti Fordu Explorer. V USA patří SUV mezi nejprodávanější modely a proto si výrobci dávají na těchto vozech záležet.
K zákazníkům dorazí nové Durango modelového roku 2011 v poslední čtvrtině tohoto roku. Bude dodáváno v sedmimístné konfiguraci 2+3+2. V kabině bude možno využít 22 typů uspořádání sedadel.
Pod novým kabátem se ukrývá technika z koncernového Grand Cherokee. Designéři se snažili včlenit novému Durangu agresivně-sportovní vzhled a to se podařilo. Výrazná je především maska chladiče v designu vycházející z modelů Challenger a Charger. Nešetřilo se ani na použití chromu.
Pro pohon Duranga bude možné zvolit mezi šestiválcem 3,6 litru Pentastar a osmiválcem 5,7 litru HEMI, samozřejmostí v kategorii SUV je pohon všech kol. Nové Durango dokáže maximálně utáhnout od 2,8 po 3,3 tuny.
Ve výbavě nebude chybět aktivní tempomat, boční airbagy ve všech řadách sedadel, stabilizační systém a bezklíčový vstup. Další informace prozatím automobilka neoznámila. Zda se Durango objeví na našem trhu v rámci českého zastoupení Chrysleru zatím nevíme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?