Omlazené Mondeo zaujme agresivnějším výrazem daným především výrazným sáním v předním nárazníku a novými LED denními světlomety, které kopírují vrchní část mlhových světel. Další inovaci představuje přesun bočních směrových světel do krytů zpětných zrcátek a v neposlední řadě přepracovaná architektura koncových lamp, které po vzoru posledních trendů rovněž využívají technologii vysoce svítivých diod.
Neméně zajímavé změny naleznete i pod kapotou vozu. Základní motorizace 1.6 Ti-VCT posílila o 11 koní na výsledných 122 koní. O posílení nabídky zážehových motorů se dále postará dvoulitrový turbomotor EcoBoost s výkonem 240 koní, který doplní na jaře představené slabší provedení o výkonu 203 koní.
Paleta naftových motorů zahrnuje trojici dvoulitrů TDCi o výkonu 115, 140 a 160 koní a zbrusu nový čtyřválec 2.2 TDCi, který disponuje výkonem rovných 200 koní. Nejsilnější diesel umí stovku za 8,1 vteřiny a hodnota maximální rychlosti vrcholí na 230 km/h. Kombinovaná spotřeba přitom činí 6,0 litru, což je o 0,7 více než trojice slabších dvoulitrů. Na nízké spotřebě paliva se mimo jiné podílí nové systémy Active Grill Shutter, který umí otevírat a uzavírat nasávací otvory v masce chladiče a upravovat tak proudění vzduchu, a dále inteligentní dobíjení Smart Regenerative Charging.
Tato nabídka pohonných jednotek však není poslední slovo Fordu. Ten totiž chystá další rozšíření o motory rodiny EcoBoost a počítá se také s nasazením naftové šestnáctistovky pravděpodobně pro ekologickou verzi ECOnetic.
Uvnitř vozu se můžete těšit na nové materiály, upravený vzhled a v neposlední řadě také ambientní osvětlení interiéru pomocí diod.