Modrý ovál si pro letošní moskevský autosalon připravil debut faceliftu své evropské vlajkové lodi Mondeo, který přinesel nejen upravený vzhled vozu, ale také spousty nových technických inovací.
Omlazené Mondeo zaujme agresivnějším výrazem daným především výrazným sáním v předním nárazníku a novými LED denními světlomety, které kopírují vrchní část mlhových světel. Další inovaci představuje přesun bočních směrových světel do krytů zpětných zrcátek a v neposlední řadě přepracovaná architektura koncových lamp, které po vzoru posledních trendů rovněž využívají technologii vysoce svítivých diod.
Neméně zajímavé změny naleznete i pod kapotou vozu. Základní motorizace 1.6 Ti-VCT posílila o 11 koní na výsledných 122 koní. O posílení nabídky zážehových motorů se dále postará dvoulitrový turbomotor EcoBoost s výkonem 240 koní, který doplní na jaře představené slabší provedení o výkonu 203 koní.
Paleta naftových motorů zahrnuje trojici dvoulitrů TDCi o výkonu 115, 140 a 160 koní a zbrusu nový čtyřválec 2.2 TDCi, který disponuje výkonem rovných 200 koní. Nejsilnější diesel umí stovku za 8,1 vteřiny a hodnota maximální rychlosti vrcholí na 230 km/h. Kombinovaná spotřeba přitom činí 6,0 litru, což je o 0,7 více než trojice slabších dvoulitrů. Na nízké spotřebě paliva se mimo jiné podílí nové systémy Active Grill Shutter, který umí otevírat a uzavírat nasávací otvory v masce chladiče a upravovat tak proudění vzduchu, a dále inteligentní dobíjení Smart Regenerative Charging.
Tato nabídka pohonných jednotek však není poslední slovo Fordu. Ten totiž chystá další rozšíření o motory rodiny EcoBoost a počítá se také s nasazením naftové šestnáctistovky pravděpodobně pro ekologickou verzi ECOnetic.
Uvnitř vozu se můžete těšit na nové materiály, upravený vzhled a v neposlední řadě také ambientní osvětlení interiéru pomocí diod.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?