Modrý ovál si pro letošní moskevský autosalon připravil debut faceliftu své evropské vlajkové lodi Mondeo, který přinesel nejen upravený vzhled vozu, ale také spousty nových technických inovací.
Omlazené Mondeo zaujme agresivnějším výrazem daným především výrazným sáním v předním nárazníku a novými LED denními světlomety, které kopírují vrchní část mlhových světel. Další inovaci představuje přesun bočních směrových světel do krytů zpětných zrcátek a v neposlední řadě přepracovaná architektura koncových lamp, které po vzoru posledních trendů rovněž využívají technologii vysoce svítivých diod.
Neméně zajímavé změny naleznete i pod kapotou vozu. Základní motorizace 1.6 Ti-VCT posílila o 11 koní na výsledných 122 koní. O posílení nabídky zážehových motorů se dále postará dvoulitrový turbomotor EcoBoost s výkonem 240 koní, který doplní na jaře představené slabší provedení o výkonu 203 koní.
Paleta naftových motorů zahrnuje trojici dvoulitrů TDCi o výkonu 115, 140 a 160 koní a zbrusu nový čtyřválec 2.2 TDCi, který disponuje výkonem rovných 200 koní. Nejsilnější diesel umí stovku za 8,1 vteřiny a hodnota maximální rychlosti vrcholí na 230 km/h. Kombinovaná spotřeba přitom činí 6,0 litru, což je o 0,7 více než trojice slabších dvoulitrů. Na nízké spotřebě paliva se mimo jiné podílí nové systémy Active Grill Shutter, který umí otevírat a uzavírat nasávací otvory v masce chladiče a upravovat tak proudění vzduchu, a dále inteligentní dobíjení Smart Regenerative Charging.
Tato nabídka pohonných jednotek však není poslední slovo Fordu. Ten totiž chystá další rozšíření o motory rodiny EcoBoost a počítá se také s nasazením naftové šestnáctistovky pravděpodobně pro ekologickou verzi ECOnetic.
Uvnitř vozu se můžete těšit na nové materiály, upravený vzhled a v neposlední řadě také ambientní osvětlení interiéru pomocí diod.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.