Modrý ovál si pro letošní moskevský autosalon připravil debut faceliftu své evropské vlajkové lodi Mondeo, který přinesel nejen upravený vzhled vozu, ale také spousty nových technických inovací.
Omlazené Mondeo zaujme agresivnějším výrazem daným především výrazným sáním v předním nárazníku a novými LED denními světlomety, které kopírují vrchní část mlhových světel. Další inovaci představuje přesun bočních směrových světel do krytů zpětných zrcátek a v neposlední řadě přepracovaná architektura koncových lamp, které po vzoru posledních trendů rovněž využívají technologii vysoce svítivých diod.
Neméně zajímavé změny naleznete i pod kapotou vozu. Základní motorizace 1.6 Ti-VCT posílila o 11 koní na výsledných 122 koní. O posílení nabídky zážehových motorů se dále postará dvoulitrový turbomotor EcoBoost s výkonem 240 koní, který doplní na jaře představené slabší provedení o výkonu 203 koní.
Paleta naftových motorů zahrnuje trojici dvoulitrů TDCi o výkonu 115, 140 a 160 koní a zbrusu nový čtyřválec 2.2 TDCi, který disponuje výkonem rovných 200 koní. Nejsilnější diesel umí stovku za 8,1 vteřiny a hodnota maximální rychlosti vrcholí na 230 km/h. Kombinovaná spotřeba přitom činí 6,0 litru, což je o 0,7 více než trojice slabších dvoulitrů. Na nízké spotřebě paliva se mimo jiné podílí nové systémy Active Grill Shutter, který umí otevírat a uzavírat nasávací otvory v masce chladiče a upravovat tak proudění vzduchu, a dále inteligentní dobíjení Smart Regenerative Charging.
Tato nabídka pohonných jednotek však není poslední slovo Fordu. Ten totiž chystá další rozšíření o motory rodiny EcoBoost a počítá se také s nasazením naftové šestnáctistovky pravděpodobně pro ekologickou verzi ECOnetic.
Uvnitř vozu se můžete těšit na nové materiály, upravený vzhled a v neposlední řadě také ambientní osvětlení interiéru pomocí diod.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?