Loni v Źenevě předvedla neznámá společnost Perana Performance Group z Jihoafrické republiky prototyp kupé Z-One. Nyní se snaží ulovit potencionální klienty v americkém Monterey kde předvádí první produkční kus.
Co je na tomto voze asi nejzajímavější? Že jej navrhla veleslavná milánská firma Zagato, tu asi není třeba představovat. A Perana Z-One její geny rozhodně nepopírá.
Design je pro tuto značku typický, dlouhá příď a krátká pozvolně splývavá záď. Na přídi zaujmou výrazné vstupy i výstupy vzduchu v kapotě a v bočních blatnících. Boky jsou zajímavé stoupající linií pontonu za bočními dveřmi. Zádi dominují výrazné kapkovité světlomety a poměrně vysoko vystupující trojuhelníkové koncovky výfuků.
Rozměry kupé Z-One jsou překvapivě kompaktní, na délku 4406 mm, na šířku 1924 mm a na výšku 1233 mm, rozvor náprav 2540 mm. Hmotnost vozu činí solidních 1195 kg. Perana obouvá na přední nápravu pneumatiky Michelin Pilot Sport 235/35 ZR18 a na zadní nápravu válce rozměru 345/30 ZR 19. Potenciál vozu krotí kotoučové brzdy průměru 325 mm vpředu a průměru 305 mm vzadu.
Pro pohon si Jihoafričani zvolili klasickou pohonnou jednotku původem z Corvetty. Jde oznámý 6,2 litrový motor V8 o výkonu 446 koní a s kroutícím momentem 583 N.m při 6600 ot./min. S touto jednotkou se dokáže kupé rozjet na stovku pod 4 sekundy a na stošedesátku pod 10 sekund.
Na typu Z-One bude zajímavá hlavně prodejní cena, za tohoto exota výrobce požaduje v dané třídě sympatickou sumu 2 milióny Kč. Později se pravděpodobně objeví i výkonnější pětisetkoňová varianta s motorem z ostré Corvetty Z06, ta vyjde zhruba na 2,4 milionu Kč. Výrobce Perana hodlá ročně vyprodukovat 999 kusů modelu Z-One.
Zdroj: perana.com
Foto: auoblog.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?