Co je na tomto voze asi nejzajímavější? Že jej navrhla veleslavná milánská firma Zagato, tu asi není třeba představovat. A Perana Z-One její geny rozhodně nepopírá.
Design je pro tuto značku typický, dlouhá příď a krátká pozvolně splývavá záď. Na přídi zaujmou výrazné vstupy i výstupy vzduchu v kapotě a v bočních blatnících. Boky jsou zajímavé stoupající linií pontonu za bočními dveřmi. Zádi dominují výrazné kapkovité světlomety a poměrně vysoko vystupující trojuhelníkové koncovky výfuků.
Rozměry kupé Z-One jsou překvapivě kompaktní, na délku 4406 mm, na šířku 1924 mm a na výšku 1233 mm, rozvor náprav 2540 mm. Hmotnost vozu činí solidních 1195 kg. Perana obouvá na přední nápravu pneumatiky Michelin Pilot Sport 235/35 ZR18 a na zadní nápravu válce rozměru 345/30 ZR 19. Potenciál vozu krotí kotoučové brzdy průměru 325 mm vpředu a průměru 305 mm vzadu.
Pro pohon si Jihoafričani zvolili klasickou pohonnou jednotku původem z Corvetty. Jde oznámý 6,2 litrový motor V8 o výkonu 446 koní a s kroutícím momentem 583 N.m při 6600 ot./min. S touto jednotkou se dokáže kupé rozjet na stovku pod 4 sekundy a na stošedesátku pod 10 sekund.
Na typu Z-One bude zajímavá hlavně prodejní cena, za tohoto exota výrobce požaduje v dané třídě sympatickou sumu 2 milióny Kč. Později se pravděpodobně objeví i výkonnější pětisetkoňová varianta s motorem z ostré Corvetty Z06, ta vyjde zhruba na 2,4 milionu Kč. Výrobce Perana hodlá ročně vyprodukovat 999 kusů modelu Z-One.
Zdroj: perana.com
Foto: auoblog.com