Loni v Źenevě předvedla neznámá společnost Perana Performance Group z Jihoafrické republiky prototyp kupé Z-One. Nyní se snaží ulovit potencionální klienty v americkém Monterey kde předvádí první produkční kus.
Co je na tomto voze asi nejzajímavější? Že jej navrhla veleslavná milánská firma Zagato, tu asi není třeba představovat. A Perana Z-One její geny rozhodně nepopírá.
Design je pro tuto značku typický, dlouhá příď a krátká pozvolně splývavá záď. Na přídi zaujmou výrazné vstupy i výstupy vzduchu v kapotě a v bočních blatnících. Boky jsou zajímavé stoupající linií pontonu za bočními dveřmi. Zádi dominují výrazné kapkovité světlomety a poměrně vysoko vystupující trojuhelníkové koncovky výfuků.
Rozměry kupé Z-One jsou překvapivě kompaktní, na délku 4406 mm, na šířku 1924 mm a na výšku 1233 mm, rozvor náprav 2540 mm. Hmotnost vozu činí solidních 1195 kg. Perana obouvá na přední nápravu pneumatiky Michelin Pilot Sport 235/35 ZR18 a na zadní nápravu válce rozměru 345/30 ZR 19. Potenciál vozu krotí kotoučové brzdy průměru 325 mm vpředu a průměru 305 mm vzadu.
Pro pohon si Jihoafričani zvolili klasickou pohonnou jednotku původem z Corvetty. Jde oznámý 6,2 litrový motor V8 o výkonu 446 koní a s kroutícím momentem 583 N.m při 6600 ot./min. S touto jednotkou se dokáže kupé rozjet na stovku pod 4 sekundy a na stošedesátku pod 10 sekund.
Na typu Z-One bude zajímavá hlavně prodejní cena, za tohoto exota výrobce požaduje v dané třídě sympatickou sumu 2 milióny Kč. Později se pravděpodobně objeví i výkonnější pětisetkoňová varianta s motorem z ostré Corvetty Z06, ta vyjde zhruba na 2,4 milionu Kč. Výrobce Perana hodlá ročně vyprodukovat 999 kusů modelu Z-One.
Zdroj: perana.com
Foto: auoblog.com
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?