Zagato Perana Z-One: loví zákazníky na Concorso Italiano v Monterey

Z-One
Z-One, foto: Archiv AutoRoad.cz
Jan Ševčík 15. srpna 2010 11:54
Sdílej:

Loni v Źenevě předvedla neznámá společnost Perana Performance Group z Jihoafrické republiky prototyp kupé Z-One. Nyní se snaží ulovit potencionální klienty v americkém Monterey kde předvádí první produkční kus.

Co je na tomto voze asi nejzajímavější? Že jej navrhla veleslavná milánská firma Zagato, tu asi není třeba představovat. A Perana Z-One její geny rozhodně nepopírá.

Design je pro tuto značku typický, dlouhá příď a krátká pozvolně splývavá záď. Na přídi zaujmou výrazné vstupy i výstupy vzduchu v kapotě a v bočních blatnících. Boky jsou zajímavé stoupající linií pontonu za bočními dveřmi. Zádi dominují výrazné kapkovité světlomety a poměrně vysoko vystupující trojuhelníkové koncovky výfuků.

Rozměry kupé Z-One jsou překvapivě kompaktní, na délku 4406 mm, na šířku 1924 mm a na výšku 1233 mm, rozvor náprav 2540 mm. Hmotnost vozu činí solidních 1195 kg. Perana obouvá na přední nápravu pneumatiky Michelin Pilot Sport 235/35 ZR18 a na zadní nápravu válce rozměru 345/30 ZR 19. Potenciál vozu krotí kotoučové brzdy průměru 325 mm vpředu a průměru 305 mm vzadu.

Pro pohon si Jihoafričani zvolili klasickou pohonnou jednotku původem z Corvetty. Jde oznámý 6,2 litrový motor V8 o výkonu 446 koní a s kroutícím momentem 583 N.m při 6600 ot./min. S touto jednotkou se dokáže kupé rozjet na stovku pod 4 sekundy a na stošedesátku pod 10 sekund.

Na typu Z-One bude zajímavá hlavně prodejní cena, za tohoto exota výrobce požaduje v dané třídě sympatickou sumu 2 milióny Kč. Později se pravděpodobně objeví i výkonnější pětisetkoňová varianta s motorem z ostré Corvetty Z06, ta vyjde zhruba na 2,4 milionu Kč. Výrobce Perana hodlá ročně vyprodukovat 999 kusů modelu Z-One.

Zdroj: perana.com

Foto: auoblog.com

 

 

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?