Nejmenší z rodiny Suzuki se nyní začíná nabízet i na našem trhu. Startuje na zajímavé ceně 189.900 Kč se slušnou základní výbavou. Alto pojme čtyři pasažéry a zaujme konfigurací s pěti dveřmi.
Alto bude nabízeno v jediné variantě, a to s tříválcem objemu 996 cm3 vybaveným čtyřventilovým rozvodem o výkonu slušných 68 koní a s maximálním kroutícím momentem 90 N.m a s výbavou GL/AC.
Výbava GL/AC, není rozhodně chudá. V základní konfiguraci dostanete mimo jiné čtyři airbagy, ABS a EBD, přední okna v elektrice, dálkově ovládané centrální zamykání, manuální klimatizaci, audiosoustavu přehrávající CD i MP3, posilovač řízení, výškově stavitelný volant. Připlatit si musíte jen za přední mlhovky, metalízu a střešní nosič.
Alto přichází na český trh po dou letech výroby této generace, ta byla představena v roce 2008. Rozměry vozidla jsou na délku 3,5 metru, do šířky 1,6 metru a na výšku 1,47 metru. Zavazadelník pojme 129 litrů. Alto se při své pohotovostní hmotnosti 885 kilogramů dokáže rozjet na 155 km/h a na stovce je za 14 sekund.
V nabídce Suzuki bude Alto základním modelem, pod typy Splash a Swift. Za cenu pod 200 tisíc Kč se může stát štikou v rybníku malých vozů. Za stejnou cenu 189.900 Kč pořídíte třeba Renault Twingo s motorem 1,2 litru a výbavou Acces. V jeho výbavě však nenajdete ani rádio, posilovač řízení a klimatizaci už vůbec ne. Jako dalšího konkurenta jmenujme ještě Ford Ka 1,2 Trend se srovnatelnou výbavou ovšem za akčních 210.900 Kč.
Devizou modelu Alto je pětidveřová karoserie a solidní výbava. Své zákazníky si jistě najde i v Česku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.