Nejmenší z rodiny Suzuki se nyní začíná nabízet i na našem trhu. Startuje na zajímavé ceně 189.900 Kč se slušnou základní výbavou. Alto pojme čtyři pasažéry a zaujme konfigurací s pěti dveřmi.
Alto bude nabízeno v jediné variantě, a to s tříválcem objemu 996 cm3 vybaveným čtyřventilovým rozvodem o výkonu slušných 68 koní a s maximálním kroutícím momentem 90 N.m a s výbavou GL/AC.
Výbava GL/AC, není rozhodně chudá. V základní konfiguraci dostanete mimo jiné čtyři airbagy, ABS a EBD, přední okna v elektrice, dálkově ovládané centrální zamykání, manuální klimatizaci, audiosoustavu přehrávající CD i MP3, posilovač řízení, výškově stavitelný volant. Připlatit si musíte jen za přední mlhovky, metalízu a střešní nosič.
Alto přichází na český trh po dou letech výroby této generace, ta byla představena v roce 2008. Rozměry vozidla jsou na délku 3,5 metru, do šířky 1,6 metru a na výšku 1,47 metru. Zavazadelník pojme 129 litrů. Alto se při své pohotovostní hmotnosti 885 kilogramů dokáže rozjet na 155 km/h a na stovce je za 14 sekund.
V nabídce Suzuki bude Alto základním modelem, pod typy Splash a Swift. Za cenu pod 200 tisíc Kč se může stát štikou v rybníku malých vozů. Za stejnou cenu 189.900 Kč pořídíte třeba Renault Twingo s motorem 1,2 litru a výbavou Acces. V jeho výbavě však nenajdete ani rádio, posilovač řízení a klimatizaci už vůbec ne. Jako dalšího konkurenta jmenujme ještě Ford Ka 1,2 Trend se srovnatelnou výbavou ovšem za akčních 210.900 Kč.
Devizou modelu Alto je pětidveřová karoserie a solidní výbava. Své zákazníky si jistě najde i v Česku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?