Nejmenší z rodiny Suzuki se nyní začíná nabízet i na našem trhu. Startuje na zajímavé ceně 189.900 Kč se slušnou základní výbavou. Alto pojme čtyři pasažéry a zaujme konfigurací s pěti dveřmi.
Alto bude nabízeno v jediné variantě, a to s tříválcem objemu 996 cm3 vybaveným čtyřventilovým rozvodem o výkonu slušných 68 koní a s maximálním kroutícím momentem 90 N.m a s výbavou GL/AC.
Výbava GL/AC, není rozhodně chudá. V základní konfiguraci dostanete mimo jiné čtyři airbagy, ABS a EBD, přední okna v elektrice, dálkově ovládané centrální zamykání, manuální klimatizaci, audiosoustavu přehrávající CD i MP3, posilovač řízení, výškově stavitelný volant. Připlatit si musíte jen za přední mlhovky, metalízu a střešní nosič.
Alto přichází na český trh po dou letech výroby této generace, ta byla představena v roce 2008. Rozměry vozidla jsou na délku 3,5 metru, do šířky 1,6 metru a na výšku 1,47 metru. Zavazadelník pojme 129 litrů. Alto se při své pohotovostní hmotnosti 885 kilogramů dokáže rozjet na 155 km/h a na stovce je za 14 sekund.
V nabídce Suzuki bude Alto základním modelem, pod typy Splash a Swift. Za cenu pod 200 tisíc Kč se může stát štikou v rybníku malých vozů. Za stejnou cenu 189.900 Kč pořídíte třeba Renault Twingo s motorem 1,2 litru a výbavou Acces. V jeho výbavě však nenajdete ani rádio, posilovač řízení a klimatizaci už vůbec ne. Jako dalšího konkurenta jmenujme ještě Ford Ka 1,2 Trend se srovnatelnou výbavou ovšem za akčních 210.900 Kč.
Devizou modelu Alto je pětidveřová karoserie a solidní výbava. Své zákazníky si jistě najde i v Česku.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.