Očakávaný facelift najmenšieho terénneho zástupcu britskej automobilky Land Rover je na svete, model Freelander sa podrobil modernizácii vzhľadu a techniky. Novinkou je pohon len jednej nápravy u základnej verzie a inovovaný vznetový agregát s objemom 2,2 litra.
Dizajn prednej časti bol pozmenený vďaka novej striebornej maske chladiča, ktorá sa posunula vyššie medzi predné svetlomety. Nárazník má hlbšie uložené svetlomety do hmly a pozmenený tvar mriežky. Grafika predných a zadných svetlometov je taktiež mierne zmenená, kryty spätných zrkadiel, ktoré sa podobajú Range Roveru Sport, budú vo farbe karosérie už v základnej verzii. Zmeny v interiéri sú minimálne, obmedzili sa na nové poťahové materiály a farebné kombinácie.
Najvýznamnejšou technickou zmenou bude možnosť objednať si pohon iba jednej (prednej) nápravy pre základnú motorizáciu, ktorou sa stane inovovaný naftový štvorvalec 2,2 eD4 s výkonom 110 kW/150 k. štandardom pre túto verziu bude systém Stop/Start, kombinovaná spotreba sa bude aj vďaka tomuto opatreniu pohybovať na úrovni 5,9 l/100 km. V ponuke bude aj prevedenie toho istého motora s rovnakým výkonom, avšak s pohonom 4x4 prostredníctvom medzinápravovej spojky Haldex 4. generácie.
Vo faceliftovanom prevedení Land Roveru Freelander bude mať premiéru výkonnejšia verzia naftového agregátu s objemom 2,2 litra, ktorá bude ponúkať výkon 140 kW/190 k. Tá bude k dispozícii výhradne so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, spotreba paliva bude na úrovni 7,0 l/100 km a zrýchlenie na stovku prebehne za 8,7 sekundy. Všetky vznetové motorizácie zaznamenajú zvýšenie krútiaceho momentu o 20 Nm na konečných 420 Nm.
Nový Freelander nezabúda ani na tradičných priaznivcov benzínových motorizácií, v ponuke bude šesťvalec s objemom 3,2 litra, maximálnym výkonom 171 kW/230 k (317 Nm) a spotrebou 10,7 l/100 km. Zrýchlenie z nuly na stovku bude trvať 8,4 sekundy. Tento agregát však bude v ponuke len na vybraných trhoch.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.