Omladený Land Rover Freelander na scéne

Braňo Porubčan, 4. srpna 2010, 21:11 Google+

Očakávaný facelift najmenšieho terénneho zástupcu britskej automobilky Land Rover je na svete, model Freelander sa podrobil modernizácii vzhľadu a techniky. Novinkou je pohon len jednej nápravy u základnej verzie a inovovaný vznetový agregát s objemom 2,2 litra.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Freelander

Freelander | foto: Land Rover

Sdílejte článek

Dizajn prednej časti bol pozmenený vďaka novej striebornej maske chladiča, ktorá sa posunula vyššie medzi predné svetlomety. Nárazník má hlbšie uložené svetlomety do hmly a pozmenený tvar mriežky. Grafika predných a zadných svetlometov je taktiež mierne zmenená, kryty spätných zrkadiel, ktoré sa podobajú Range Roveru Sport, budú vo farbe karosérie už v základnej verzii. Zmeny v interiéri sú minimálne, obmedzili sa na nové poťahové materiály a farebné kombinácie.

Najvýznamnejšou technickou zmenou bude možnosť objednať si pohon iba jednej (prednej) nápravy pre základnú motorizáciu, ktorou sa stane inovovaný naftový štvorvalec 2,2 eD4 s výkonom 110 kW/150 k. štandardom pre túto verziu bude systém Stop/Start, kombinovaná spotreba sa bude aj vďaka tomuto opatreniu pohybovať na úrovni 5,9 l/100 km. V ponuke bude aj prevedenie toho istého motora s rovnakým výkonom, avšak s pohonom 4x4 prostredníctvom medzinápravovej spojky Haldex 4. generácie.

Vo faceliftovanom prevedení Land Roveru Freelander bude mať premiéru výkonnejšia verzia naftového agregátu s objemom 2,2 litra, ktorá bude ponúkať výkon 140 kW/190 k. Tá bude k dispozícii výhradne so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, spotreba paliva bude na úrovni 7,0 l/100 km a zrýchlenie na stovku prebehne za 8,7 sekundy. Všetky vznetové motorizácie zaznamenajú zvýšenie krútiaceho momentu o 20 Nm na konečných 420 Nm.

Nový Freelander nezabúda ani na tradičných priaznivcov benzínových motorizácií, v ponuke bude šesťvalec s objemom 3,2 litra, maximálnym výkonom 171 kW/230 k (317 Nm) a spotrebou 10,7 l/100 km. Zrýchlenie z nuly na stovku bude trvať 8,4 sekundy. Tento agregát však bude v ponuke len na vybraných trhoch.

Vytisknout

Diskuze: Omladený Land Rover Freelander na scéne

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

BMW

BMW INNOVATION DAYS: Nové technologie + jezdili jsme s novou třídou 5, X6, Z4, …

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud