Fiat se rozhodl nabízet malé MPV Idea v Brazílii v pozměněné podobě. Hlavní odlišnosti se projevují v lehce upraveném designu čelních a koncových světlometů. Zásadnějšího charakteru jsou úpravy v interiéru.
Na našem trhu se model Idea již nenabízí, na jiných evropských trzích v nabídce stále je. Nyní rozšíří nabídku prodejců Fiatu i v Brazílii. V nabídce Fiatu pro brazilský trh jsou povětšinou již v Evropě nenabízené starší modely. Malé MPV v nabídce scházelo.
Svým vnějším designem se od dobře známé výchozí verze odlišuje hlavně tvarem světlometů a upravenými nárazníky. Poměrně povedená je zejména příď modelu, vypadá vyváženěji a spotrovněji a nepopře inspiraci předposlední generací Punta.
Největší změnou prošel interiér vozu, zde byste marně hledali uprostřed kabiny umístěnou kapličku přístrojů. Pro brazilský trh byl zvolen jiný, a poměrně konzervativně hranatý interiér.
Pro pohon MPV si mohou brazilci vybírat ze třech zážehových jednotek o objemech 1,4, 1,6 a 1,8 litru. Výbavy jsou k dispozici čtyři. První dvě Attaractive a Essence jsou celkem běžné verze. Zajímavější jsou sportovně laděná Sporting a oplastovaná s terénním vzhledem Adventure.
Právě verze Adventure je zástupcem na brazilském trhu velice oblíbených oplastovaných verzí. Fiat nabízí ve svém portfoliu verze Adventure i pro modely Palio, Dobló a Strada. Drsnější verze MPV je osazena masivními nárazníky, plastovými bočnicemi, na zádi se dokonce objevuje i uložení rezervního kola na pátých dveřích ve stylu offroadů. Vše doplňuje zvýšená světlá výška.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?