Fiat se rozhodl nabízet malé MPV Idea v Brazílii v pozměněné podobě. Hlavní odlišnosti se projevují v lehce upraveném designu čelních a koncových světlometů. Zásadnějšího charakteru jsou úpravy v interiéru.
Na našem trhu se model Idea již nenabízí, na jiných evropských trzích v nabídce stále je. Nyní rozšíří nabídku prodejců Fiatu i v Brazílii. V nabídce Fiatu pro brazilský trh jsou povětšinou již v Evropě nenabízené starší modely. Malé MPV v nabídce scházelo.
Svým vnějším designem se od dobře známé výchozí verze odlišuje hlavně tvarem světlometů a upravenými nárazníky. Poměrně povedená je zejména příď modelu, vypadá vyváženěji a spotrovněji a nepopře inspiraci předposlední generací Punta.
Největší změnou prošel interiér vozu, zde byste marně hledali uprostřed kabiny umístěnou kapličku přístrojů. Pro brazilský trh byl zvolen jiný, a poměrně konzervativně hranatý interiér.
Pro pohon MPV si mohou brazilci vybírat ze třech zážehových jednotek o objemech 1,4, 1,6 a 1,8 litru. Výbavy jsou k dispozici čtyři. První dvě Attaractive a Essence jsou celkem běžné verze. Zajímavější jsou sportovně laděná Sporting a oplastovaná s terénním vzhledem Adventure.
Právě verze Adventure je zástupcem na brazilském trhu velice oblíbených oplastovaných verzí. Fiat nabízí ve svém portfoliu verze Adventure i pro modely Palio, Dobló a Strada. Drsnější verze MPV je osazena masivními nárazníky, plastovými bočnicemi, na zádi se dokonce objevuje i uložení rezervního kola na pátých dveřích ve stylu offroadů. Vše doplňuje zvýšená světlá výška.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?