Fiat se rozhodl nabízet malé MPV Idea v Brazílii v pozměněné podobě. Hlavní odlišnosti se projevují v lehce upraveném designu čelních a koncových světlometů. Zásadnějšího charakteru jsou úpravy v interiéru.
Na našem trhu se model Idea již nenabízí, na jiných evropských trzích v nabídce stále je. Nyní rozšíří nabídku prodejců Fiatu i v Brazílii. V nabídce Fiatu pro brazilský trh jsou povětšinou již v Evropě nenabízené starší modely. Malé MPV v nabídce scházelo.
Svým vnějším designem se od dobře známé výchozí verze odlišuje hlavně tvarem světlometů a upravenými nárazníky. Poměrně povedená je zejména příď modelu, vypadá vyváženěji a spotrovněji a nepopře inspiraci předposlední generací Punta.
Největší změnou prošel interiér vozu, zde byste marně hledali uprostřed kabiny umístěnou kapličku přístrojů. Pro brazilský trh byl zvolen jiný, a poměrně konzervativně hranatý interiér.
Pro pohon MPV si mohou brazilci vybírat ze třech zážehových jednotek o objemech 1,4, 1,6 a 1,8 litru. Výbavy jsou k dispozici čtyři. První dvě Attaractive a Essence jsou celkem běžné verze. Zajímavější jsou sportovně laděná Sporting a oplastovaná s terénním vzhledem Adventure.
Právě verze Adventure je zástupcem na brazilském trhu velice oblíbených oplastovaných verzí. Fiat nabízí ve svém portfoliu verze Adventure i pro modely Palio, Dobló a Strada. Drsnější verze MPV je osazena masivními nárazníky, plastovými bočnicemi, na zádi se dokonce objevuje i uložení rezervního kola na pátých dveřích ve stylu offroadů. Vše doplňuje zvýšená světlá výška.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.