„Á sedmička“ stojí na pomezí segmentů vyšší střední třídy a luxusních vozů, čemuž odpovídají i vnější rozměry s délkou 497 a šířkou 191 cm. Teprve při osobním setkání ale všechny milimetry naplno vyplují na povrch a s úžasem si uvědomíte, že jde o pořádný kus auta. I díky výšce pouhých 142 cm ale vypadá daleko atletičtěji než vrcholný model A8 a subjektivně i méně zavalitě než konkurenční Mercedes-Benz CLS. Vystavený vůz byl navíc obut do dvacetipalcových kol, minimem budou osmnáctky.
Příď je takřka totožná právě s A8. Oběma modelům dominuje masivní „single frame“ maska, drobné rozdíly odhalujeme pouze v jejím spodním zakončení a odlišné jsou i ostřikovače světlometů. Kompletně jiná je samozřejmě boční silueta, která připomíná menší A5 Sportback. Rozdíl je však v délce, kde novinka přerůstá bratříčka o 26 cm. Na rozměrných avšak relativně lehkých dveřích s bezrámovou koncepcí nás zaujala zrcátka na moderních stopkách, která se navíc honosí integrovaným pruhem LED pro směrovky.
Protáhlá záď skrývá nejen vysouvací přítlačné křídlo a svítilny kompletně z diod (s výjimkou couvacího světla), ale především obrovské víko kufru, které se elektricky otevírá ve dvou polohách celé se zadním oknem. Jeho základní objem 535 litrů vypadá na papíře slibně, kvůli malé výšce se ale praktičností zařadí mezi šedý průměr.
Výška je ostatně kamenem úrazu i uvnitř. Na obě řady se nastupuje překvapivě lehce, s místem nad hlavou je to ale hlavně vzadu na štíru. Se svými 190+ centimetry se dozadu nevejdu ani náhodou a i kdybych měl o 10 čísel méně, nejsem si pohodovým posazem jistý. Na délku a šířku už moje údy netrpěly. Ostatně rozvor 291,4 cm překonává už zmíněný Mercedes o 6 centimetrů a je téměř nachlup stejný jako u Porsche Panamera.
O kvalitě interiéru asi nemá smysl nijak sáhodlouze hovořit. Palubní deska vychází z nejnovější „á osmičky“, takže použité materiály i jejich zpracování je prvotřídní a vytknout jim lze jen málo. Pokud tedy vůbec něco. Nejvýraznějšími změnami jsou přestěhování obrovského až 8palcového displeje navigace nad výdechy ventilace a zmenšení středového tunelu. Na něm designéři upustili od experimentů a opět zde našel své místo tradiční volič automatické převodovky. Po vzoru hlavy rodiny tu však najdeme touchpad pro jednoduché zadávání písmen a čísel do navigačního systému či telefonu.
Tolik prozatím naše postřehy z novinky A7 Sportback, na jízdní dojmy si budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Veřejnosti se vůz představí v říjnu na pařížském autosalonu a do prodeje se dostane brzy poté. Už od srpna ale začne automobilka od prvních zákazníků přijímat závazné objednávky.
CENY AUDI A7 SPORTBACK NA ČESKÉ TRHU: | ||||
Výkon kW | Toč. mom. Nm | Převodovka | Částka v Kč | |
2.8 FSI | 150 | 280 | Multitronic | 1 331 200 |
3.0 TFSI quattro | 220 |
440 | S tronic | 1 599 000 |
3.0 TDI | 150 | 400 (440) | Multitronic | 1 409 200 |
3.0 TDI quattro | 180 | 500 | S tronic | 1 583 400 |