PRVNÍ DOJMY: Audi A7 Sportback na živých fotkách

A7
A7, foto: www.autoroad.cz / Jan Zýka
ar7 28. července 2010 0:01
Sdílej:

Neuplynulo ani 24 hodin od světové premiéry Audi A7 Sportback a už jsme seděli za jejím volantem. Rádi se s vámi podělíme o první statické dojmy i pár živých fotografií.

„Á sedmička“ stojí na pomezí segmentů vyšší střední třídy a luxusních vozů, čemuž odpovídají i vnější rozměry s délkou 497 a šířkou 191 cm. Teprve při osobním setkání ale všechny milimetry naplno vyplují na povrch a s úžasem si uvědomíte, že jde o pořádný kus auta. I díky výšce pouhých 142 cm ale vypadá daleko atletičtěji než vrcholný model A8 a subjektivně i méně zavalitě než konkurenční Mercedes-Benz CLS. Vystavený vůz byl navíc obut do dvacetipalcových kol, minimem budou osmnáctky.Příď je takřka totožná právě s A8. Oběma modelům dominuje masivní „single frame“ maska, drobné rozdíly odhalujeme pouze v jejím spodním zakončení a odlišné jsou i ostřikovače světlometů. Kompletně jiná je samozřejmě boční silueta, která připomíná menší A5 Sportback. Rozdíl je však v délce, kde novinka přerůstá bratříčka o 26 cm. Na rozměrných avšak relativně lehkých dveřích s bezrámovou koncepcí nás zaujala zrcátka na moderních stopkách, která se navíc honosí integrovaným pruhem LED pro směrovky. Protáhlá záď skrývá nejen vysouvací přítlačné křídlo a svítilny kompletně z diod (s výjimkou couvacího světla), ale především obrovské víko kufru, které se elektricky otevírá ve dvou polohách celé se zadním oknem. Jeho základní objem 535 litrů vypadá na papíře slibně, kvůli malé výšce se ale praktičností zařadí mezi šedý průměr.Výška je ostatně kamenem úrazu i uvnitř. Na obě řady se nastupuje překvapivě lehce, s místem nad hlavou je to ale hlavně vzadu na štíru. Se svými 190+ centimetry se dozadu nevejdu ani náhodou a i kdybych měl o 10 čísel méně, nejsem si pohodovým posazem jistý. Na délku a šířku už moje údy netrpěly. Ostatně rozvor 291,4 cm překonává už zmíněný Mercedes o 6 centimetrů a je téměř nachlup stejný jako u Porsche Panamera.O kvalitě interiéru asi nemá smysl nijak sáhodlouze hovořit. Palubní deska vychází z nejnovější „á osmičky“, takže použité materiály i jejich zpracování je prvotřídní a vytknout jim lze jen málo. Pokud tedy vůbec něco. Nejvýraznějšími změnami jsou přestěhování obrovského až 8palcového displeje navigace nad výdechy ventilace a zmenšení středového tunelu. Na něm designéři upustili od experimentů a opět zde našel své místo tradiční volič automatické převodovky. Po vzoru hlavy rodiny tu však najdeme touchpad pro jednoduché zadávání písmen a čísel do navigačního systému či telefonu.Tolik prozatím naše postřehy z novinky A7 Sportback, na jízdní dojmy si budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Veřejnosti se vůz představí v říjnu na pařížském autosalonu a do prodeje se dostane brzy poté. Už od srpna ale začne automobilka od prvních zákazníků přijímat závazné objednávky.

CENY AUDI A7 SPORTBACK NA ČESKÉ TRHU:
Výkon kW Toč. mom. Nm Převodovka Částka v Kč
2.8 FSI  150 280 Multitronic
1 331 200 3.0 TFSI quattro 220 440
S tronic 1 599 000
3.0 TDI  150 400 (440) Multitronic 1 409 200
3.0 TDI  quattro 180 500
S tronic 1 583 400
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.