PRVNÍ DOJMY: Audi A7 Sportback na živých fotkách

ar7, 28. července 2010, 00:01 Google+

Neuplynulo ani 24 hodin od světové premiéry Audi A7 Sportback a už jsme seděli za jejím volantem. Rádi se s vámi podělíme o první statické dojmy i pár živých fotografií.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
A7

A7 | foto: www.autoroad.cz / Jan Zýka

Sdílejte článek

„Á sedmička“ stojí na pomezí segmentů vyšší střední třídy a luxusních vozů, čemuž odpovídají i vnější rozměry s délkou 497 a šířkou 191 cm. Teprve při osobním setkání ale všechny milimetry naplno vyplují na povrch a s úžasem si uvědomíte, že jde o pořádný kus auta. I díky výšce pouhých 142 cm ale vypadá daleko atletičtěji než vrcholný model A8 a subjektivně i méně zavalitě než konkurenční Mercedes-Benz CLS. Vystavený vůz byl navíc obut do dvacetipalcových kol, minimem budou osmnáctky.

Příď je takřka totožná právě s A8. Oběma modelům dominuje masivní „single frame“ maska, drobné rozdíly odhalujeme pouze v jejím spodním zakončení a odlišné jsou i ostřikovače světlometů. Kompletně jiná je samozřejmě boční silueta, která připomíná menší A5 Sportback. Rozdíl je však v délce, kde novinka přerůstá bratříčka o 26 cm. Na rozměrných avšak relativně lehkých dveřích s bezrámovou koncepcí nás zaujala zrcátka na moderních stopkách, která se navíc honosí integrovaným pruhem LED pro směrovky.

Protáhlá záď skrývá nejen vysouvací přítlačné křídlo a svítilny kompletně z diod (s výjimkou couvacího světla), ale především obrovské víko kufru, které se elektricky otevírá ve dvou polohách celé se zadním oknem. Jeho základní objem 535 litrů vypadá na papíře slibně, kvůli malé výšce se ale praktičností zařadí mezi šedý průměr.

Výška je ostatně kamenem úrazu i uvnitř. Na obě řady se nastupuje překvapivě lehce, s místem nad hlavou je to ale hlavně vzadu na štíru. Se svými 190+ centimetry se dozadu nevejdu ani náhodou a i kdybych měl o 10 čísel méně, nejsem si pohodovým posazem jistý. Na délku a šířku už moje údy netrpěly. Ostatně rozvor 291,4 cm překonává už zmíněný Mercedes o 6 centimetrů a je téměř nachlup stejný jako u Porsche Panamera.

O kvalitě interiéru asi nemá smysl nijak sáhodlouze hovořit. Palubní deska vychází z nejnovější „á osmičky“, takže použité materiály i jejich zpracování je prvotřídní a vytknout jim lze jen málo. Pokud tedy vůbec něco. Nejvýraznějšími změnami jsou přestěhování obrovského až 8palcového displeje navigace nad výdechy ventilace a zmenšení středového tunelu. Na něm designéři upustili od experimentů a opět zde našel své místo tradiční volič automatické převodovky. Po vzoru hlavy rodiny tu však najdeme touchpad pro jednoduché zadávání písmen a čísel do navigačního systému či telefonu.

Tolik prozatím naše postřehy z novinky A7 Sportback, na jízdní dojmy si budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Veřejnosti se vůz představí v říjnu na pařížském autosalonu a do prodeje se dostane brzy poté. Už od srpna ale začne automobilka od prvních zákazníků přijímat závazné objednávky.

CENY AUDI A7 SPORTBACK NA ČESKÉ TRHU:

Výkon kW Toč. mom. Nm Převodovka Částka v Kč
2.8 FSI  150 280 Multitronic 1 331 200
3.0 TFSI quattro 220
440 S tronic 1 599 000
3.0 TDI  150 400 (440) Multitronic 1 409 200
3.0 TDI  quattro 180 500 S tronic 1 583 400
Vytisknout

Diskuze: PRVNÍ DOJMY: Audi A7 Sportback na živých fotkách

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Challenger

Mopar '10 Challenger: muscle car jak má být

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud