Neuplynulo ani 24 hodin od světové premiéry Audi A7 Sportback a už jsme seděli za jejím volantem. Rádi se s vámi podělíme o první statické dojmy i pár živých fotografií.
„Á sedmička“ stojí na pomezí segmentů vyšší střední třídy a luxusních vozů, čemuž odpovídají i vnější rozměry s délkou 497 a šířkou 191 cm. Teprve při osobním setkání ale všechny milimetry naplno vyplují na povrch a s úžasem si uvědomíte, že jde o pořádný kus auta. I díky výšce pouhých 142 cm ale vypadá daleko atletičtěji než vrcholný model A8 a subjektivně i méně zavalitě než konkurenční Mercedes-Benz CLS. Vystavený vůz byl navíc obut do dvacetipalcových kol, minimem budou osmnáctky.Příď je takřka totožná právě s A8. Oběma modelům dominuje masivní „single frame“ maska, drobné rozdíly odhalujeme pouze v jejím spodním zakončení a odlišné jsou i ostřikovače světlometů. Kompletně jiná je samozřejmě boční silueta, která připomíná menší A5 Sportback. Rozdíl je však v délce, kde novinka přerůstá bratříčka o 26 cm. Na rozměrných avšak relativně lehkých dveřích s bezrámovou koncepcí nás zaujala zrcátka na moderních stopkách, která se navíc honosí integrovaným pruhem LED pro směrovky. Protáhlá záď skrývá nejen vysouvací přítlačné křídlo a svítilny kompletně z diod (s výjimkou couvacího světla), ale především obrovské víko kufru, které se elektricky otevírá ve dvou polohách celé se zadním oknem. Jeho základní objem 535 litrů vypadá na papíře slibně, kvůli malé výšce se ale praktičností zařadí mezi šedý průměr.Výška je ostatně kamenem úrazu i uvnitř. Na obě řady se nastupuje překvapivě lehce, s místem nad hlavou je to ale hlavně vzadu na štíru. Se svými 190+ centimetry se dozadu nevejdu ani náhodou a i kdybych měl o 10 čísel méně, nejsem si pohodovým posazem jistý. Na délku a šířku už moje údy netrpěly. Ostatně rozvor 291,4 cm překonává už zmíněný Mercedes o 6 centimetrů a je téměř nachlup stejný jako u Porsche Panamera.O kvalitě interiéru asi nemá smysl nijak sáhodlouze hovořit. Palubní deska vychází z nejnovější „á osmičky“, takže použité materiály i jejich zpracování je prvotřídní a vytknout jim lze jen málo. Pokud tedy vůbec něco. Nejvýraznějšími změnami jsou přestěhování obrovského až 8palcového displeje navigace nad výdechy ventilace a zmenšení středového tunelu. Na něm designéři upustili od experimentů a opět zde našel své místo tradiční volič automatické převodovky. Po vzoru hlavy rodiny tu však najdeme touchpad pro jednoduché zadávání písmen a čísel do navigačního systému či telefonu.Tolik prozatím naše postřehy z novinky A7 Sportback, na jízdní dojmy si budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Veřejnosti se vůz představí v říjnu na pařížském autosalonu a do prodeje se dostane brzy poté. Už od srpna ale začne automobilka od prvních zákazníků přijímat závazné objednávky.
CENY AUDI A7 SPORTBACK NA ČESKÉ TRHU: Výkon kW Toč. mom. Nm Převodovka Částka v Kč 2.8 FSI 150 280 Multitronic 1 331 200 3.0 TFSI quattro 220 440 S tronic 1 599 000 3.0 TDI 150 400 (440) Multitronic 1 409 200 3.0 TDI quattro 180 500 S tronic 1 583 400Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?