PRVNÍ DOJMY: Audi A7 Sportback na živých fotkách

A7
A7, foto: www.autoroad.cz / Jan Zýka
ar7 28. července 2010 00:01
Sdílej:

Neuplynulo ani 24 hodin od světové premiéry Audi A7 Sportback a už jsme seděli za jejím volantem. Rádi se s vámi podělíme o první statické dojmy i pár živých fotografií.

„Á sedmička“ stojí na pomezí segmentů vyšší střední třídy a luxusních vozů, čemuž odpovídají i vnější rozměry s délkou 497 a šířkou 191 cm. Teprve při osobním setkání ale všechny milimetry naplno vyplují na povrch a s úžasem si uvědomíte, že jde o pořádný kus auta. I díky výšce pouhých 142 cm ale vypadá daleko atletičtěji než vrcholný model A8 a subjektivně i méně zavalitě než konkurenční Mercedes-Benz CLS. Vystavený vůz byl navíc obut do dvacetipalcových kol, minimem budou osmnáctky.Příď je takřka totožná právě s A8. Oběma modelům dominuje masivní „single frame“ maska, drobné rozdíly odhalujeme pouze v jejím spodním zakončení a odlišné jsou i ostřikovače světlometů. Kompletně jiná je samozřejmě boční silueta, která připomíná menší A5 Sportback. Rozdíl je však v délce, kde novinka přerůstá bratříčka o 26 cm. Na rozměrných avšak relativně lehkých dveřích s bezrámovou koncepcí nás zaujala zrcátka na moderních stopkách, která se navíc honosí integrovaným pruhem LED pro směrovky. Protáhlá záď skrývá nejen vysouvací přítlačné křídlo a svítilny kompletně z diod (s výjimkou couvacího světla), ale především obrovské víko kufru, které se elektricky otevírá ve dvou polohách celé se zadním oknem. Jeho základní objem 535 litrů vypadá na papíře slibně, kvůli malé výšce se ale praktičností zařadí mezi šedý průměr.Výška je ostatně kamenem úrazu i uvnitř. Na obě řady se nastupuje překvapivě lehce, s místem nad hlavou je to ale hlavně vzadu na štíru. Se svými 190+ centimetry se dozadu nevejdu ani náhodou a i kdybych měl o 10 čísel méně, nejsem si pohodovým posazem jistý. Na délku a šířku už moje údy netrpěly. Ostatně rozvor 291,4 cm překonává už zmíněný Mercedes o 6 centimetrů a je téměř nachlup stejný jako u Porsche Panamera.O kvalitě interiéru asi nemá smysl nijak sáhodlouze hovořit. Palubní deska vychází z nejnovější „á osmičky“, takže použité materiály i jejich zpracování je prvotřídní a vytknout jim lze jen málo. Pokud tedy vůbec něco. Nejvýraznějšími změnami jsou přestěhování obrovského až 8palcového displeje navigace nad výdechy ventilace a zmenšení středového tunelu. Na něm designéři upustili od experimentů a opět zde našel své místo tradiční volič automatické převodovky. Po vzoru hlavy rodiny tu však najdeme touchpad pro jednoduché zadávání písmen a čísel do navigačního systému či telefonu.Tolik prozatím naše postřehy z novinky A7 Sportback, na jízdní dojmy si budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Veřejnosti se vůz představí v říjnu na pařížském autosalonu a do prodeje se dostane brzy poté. Už od srpna ale začne automobilka od prvních zákazníků přijímat závazné objednávky.

CENY AUDI A7 SPORTBACK NA ČESKÉ TRHU: Výkon kW Toč. mom. Nm Převodovka Částka v Kč 2.8 FSI  150 280 Multitronic 1 331 200 3.0 TFSI quattro 220 440 S tronic 1 599 000 3.0 TDI  150 400 (440) Multitronic 1 409 200 3.0 TDI  quattro 180 500 S tronic 1 583 400
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?