Po prvních snímcích, které jsme ukázali již před pár dny, tu máme oficiální představení doprovázené sadou fotek.
Audi se nepodařilo udržet fotky svého modelu A7 a pravidelný čtenář jistě již zachytil neoficiální představení v tomto článku. Nová A7 vychází se staršího konceptu Sportback Concept, oproti kterému ale zmizelo ostré řezání přední části a "obličej" novinky tak trochu "otupěl."
Fotky jsou pěkné, co z nich ale nevyčtete je, že novinka měří na délku 497 cm a je tak opravdu dlouhým vozem. Ani za šířku 191 cm a výšku 142 cm se nemusí stydět. Prostor pro čtyři cestující by tím měl být zaručen, objem kufru 535 litrů, po sklopení sedadel dokonce 1390 litrů, zase ručí za dostatečný prostor pro bagáž na dlouhé cesty. Právě na ty je nové Audi předurčeno. Hltání tisíců kilometrů dálnic a rychlých silnic je něčím, v čem by měl nový Sportback vynikat.
Audi nikoliv překvapivě do své novinky natloukla obrovské množství elektroniky, která se v dnešním světě superluxusních vozů stává pomalu standardem. Mluvím zejména o adaptivním tempomatu se schopností samočinně brzdit v krizových situacích, pomocníkovi, který dokáže vůz udržet v jízdním pruhu a sám jemně otáčet volantem, nebo třeba o automatickém parkovacím pomocníkovi. Ten si přeměří mezeru mezi vozy a sám do ní zajede.
K dispozici bude čtveřice motorů, alespoň zpočátku. Základem se stane šestiválec 2,8 FSi o výkonu 204 koní. Silnější šestiválec má o dvě deci více, zato o sto koní vyšší výkon. Může za to kompresor. Dvojice dieselů má objem 3,0 litru a výkon 204 a 245 koní.
Manuál nebude vůbec v nabídce, k jednotlivým motorům bude k dispozici buď bezestupňová převodovka Multitronic, nebo dvouspojkový automat S-Tronic. Koupit bude možné jak pohon přední nápravy, tak i obou náprav, u vyšších verzí bude pohon všech kol standardem, jak je u Audi zvykem.
Známe dokonce už i některé ceny, víme tedy, že A7 se bude prodávat za cenu od 1 331 200 korun s DPH s motorem 2,8 FSI, silnější 3,0 TFSI Quattro bude stát 1 599 000. Diesely budou mít cenovky znějící na 1 409 200 a 1 583 400 korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?