Po prvních snímcích, které jsme ukázali již před pár dny, tu máme oficiální představení doprovázené sadou fotek.
Audi se nepodařilo udržet fotky svého modelu A7 a pravidelný čtenář jistě již zachytil neoficiální představení v tomto článku. Nová A7 vychází se staršího konceptu Sportback Concept, oproti kterému ale zmizelo ostré řezání přední části a "obličej" novinky tak trochu "otupěl."
Fotky jsou pěkné, co z nich ale nevyčtete je, že novinka měří na délku 497 cm a je tak opravdu dlouhým vozem. Ani za šířku 191 cm a výšku 142 cm se nemusí stydět. Prostor pro čtyři cestující by tím měl být zaručen, objem kufru 535 litrů, po sklopení sedadel dokonce 1390 litrů, zase ručí za dostatečný prostor pro bagáž na dlouhé cesty. Právě na ty je nové Audi předurčeno. Hltání tisíců kilometrů dálnic a rychlých silnic je něčím, v čem by měl nový Sportback vynikat.
Audi nikoliv překvapivě do své novinky natloukla obrovské množství elektroniky, která se v dnešním světě superluxusních vozů stává pomalu standardem. Mluvím zejména o adaptivním tempomatu se schopností samočinně brzdit v krizových situacích, pomocníkovi, který dokáže vůz udržet v jízdním pruhu a sám jemně otáčet volantem, nebo třeba o automatickém parkovacím pomocníkovi. Ten si přeměří mezeru mezi vozy a sám do ní zajede.
K dispozici bude čtveřice motorů, alespoň zpočátku. Základem se stane šestiválec 2,8 FSi o výkonu 204 koní. Silnější šestiválec má o dvě deci více, zato o sto koní vyšší výkon. Může za to kompresor. Dvojice dieselů má objem 3,0 litru a výkon 204 a 245 koní.
Manuál nebude vůbec v nabídce, k jednotlivým motorům bude k dispozici buď bezestupňová převodovka Multitronic, nebo dvouspojkový automat S-Tronic. Koupit bude možné jak pohon přední nápravy, tak i obou náprav, u vyšších verzí bude pohon všech kol standardem, jak je u Audi zvykem.
Známe dokonce už i některé ceny, víme tedy, že A7 se bude prodávat za cenu od 1 331 200 korun s DPH s motorem 2,8 FSI, silnější 3,0 TFSI Quattro bude stát 1 599 000. Diesely budou mít cenovky znějící na 1 409 200 a 1 583 400 korun.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.