Po prvních snímcích, které jsme ukázali již před pár dny, tu máme oficiální představení doprovázené sadou fotek.
Audi se nepodařilo udržet fotky svého modelu A7 a pravidelný čtenář jistě již zachytil neoficiální představení v tomto článku. Nová A7 vychází se staršího konceptu Sportback Concept, oproti kterému ale zmizelo ostré řezání přední části a "obličej" novinky tak trochu "otupěl."
Fotky jsou pěkné, co z nich ale nevyčtete je, že novinka měří na délku 497 cm a je tak opravdu dlouhým vozem. Ani za šířku 191 cm a výšku 142 cm se nemusí stydět. Prostor pro čtyři cestující by tím měl být zaručen, objem kufru 535 litrů, po sklopení sedadel dokonce 1390 litrů, zase ručí za dostatečný prostor pro bagáž na dlouhé cesty. Právě na ty je nové Audi předurčeno. Hltání tisíců kilometrů dálnic a rychlých silnic je něčím, v čem by měl nový Sportback vynikat.
Audi nikoliv překvapivě do své novinky natloukla obrovské množství elektroniky, která se v dnešním světě superluxusních vozů stává pomalu standardem. Mluvím zejména o adaptivním tempomatu se schopností samočinně brzdit v krizových situacích, pomocníkovi, který dokáže vůz udržet v jízdním pruhu a sám jemně otáčet volantem, nebo třeba o automatickém parkovacím pomocníkovi. Ten si přeměří mezeru mezi vozy a sám do ní zajede.
K dispozici bude čtveřice motorů, alespoň zpočátku. Základem se stane šestiválec 2,8 FSi o výkonu 204 koní. Silnější šestiválec má o dvě deci více, zato o sto koní vyšší výkon. Může za to kompresor. Dvojice dieselů má objem 3,0 litru a výkon 204 a 245 koní.
Manuál nebude vůbec v nabídce, k jednotlivým motorům bude k dispozici buď bezestupňová převodovka Multitronic, nebo dvouspojkový automat S-Tronic. Koupit bude možné jak pohon přední nápravy, tak i obou náprav, u vyšších verzí bude pohon všech kol standardem, jak je u Audi zvykem.
Známe dokonce už i některé ceny, víme tedy, že A7 se bude prodávat za cenu od 1 331 200 korun s DPH s motorem 2,8 FSI, silnější 3,0 TFSI Quattro bude stát 1 599 000. Diesely budou mít cenovky znějící na 1 409 200 a 1 583 400 korun.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?