Alpina ukázala svetu zopár fotografií a detailov o novej B5 Bi-Turbo po jej predstavení v Goodwoode na festivale rýchlosti.
BMW radu 5 sa im podarilo obdariť výkonom 507 koní (373 kW) a točivý moment 700Nm, ktorý sa naskytne od 3000 do 4750 otáčok. Rozmýšľate nad tým ako je to možné? Alpina totiž použila v B5 rovnaký motor s twin-turbom, celohliníkový osemvalec V8, ktorý je určený pre väčšieho súrodenca B7. To znamená, že agregát s objemom 4.4 litra využíva tlak 1 bar pre dve turbá nachádzajúce sa pod kapotou.
Osemvalec je spojený s osem-stupňovou automatickou prevodovkou Switch-Tronic, ktorú Alpina vyvinula s pomocou expertov od ZF. Ak budete mať chuť, môžete radiť s pádlami pod volantom, ale Alpina odporúča, že je lepšie ju nechať pracovať pre vás.K dispozícií je tiež kompletne prepracované zavesenie, ktoré obsahuje o niečo kratšie pružiny, a unikátne ovládanie ramien. Spoločnosť tvrdí, že to poskytne o niečo lepšie jazdné zážitky. Alpina B5 je vybavená 20 palcovými kolesami s štandardným vzorom. Disky si obúvajú pneumatiky Michelin Pilot Super.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?