Alpina ukázala svetu zopár fotografií a detailov o novej B5 Bi-Turbo po jej predstavení v Goodwoode na festivale rýchlosti.
BMW radu 5 sa im podarilo obdariť výkonom 507 koní (373 kW) a točivý moment 700Nm, ktorý sa naskytne od 3000 do 4750 otáčok. Rozmýšľate nad tým ako je to možné? Alpina totiž použila v B5 rovnaký motor s twin-turbom, celohliníkový osemvalec V8, ktorý je určený pre väčšieho súrodenca B7. To znamená, že agregát s objemom 4.4 litra využíva tlak 1 bar pre dve turbá nachádzajúce sa pod kapotou.
Osemvalec je spojený s osem-stupňovou automatickou prevodovkou Switch-Tronic, ktorú Alpina vyvinula s pomocou expertov od ZF. Ak budete mať chuť, môžete radiť s pádlami pod volantom, ale Alpina odporúča, že je lepšie ju nechať pracovať pre vás.K dispozícií je tiež kompletne prepracované zavesenie, ktoré obsahuje o niečo kratšie pružiny, a unikátne ovládanie ramien. Spoločnosť tvrdí, že to poskytne o niečo lepšie jazdné zážitky. Alpina B5 je vybavená 20 palcovými kolesami s štandardným vzorom. Disky si obúvajú pneumatiky Michelin Pilot Super.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?