Alpina ukázala svetu zopár fotografií a detailov o novej B5 Bi-Turbo po jej predstavení v Goodwoode na festivale rýchlosti.
BMW radu 5 sa im podarilo obdariť výkonom 507 koní (373 kW) a točivý moment 700Nm, ktorý sa naskytne od 3000 do 4750 otáčok. Rozmýšľate nad tým ako je to možné? Alpina totiž použila v B5 rovnaký motor s twin-turbom, celohliníkový osemvalec V8, ktorý je určený pre väčšieho súrodenca B7. To znamená, že agregát s objemom 4.4 litra využíva tlak 1 bar pre dve turbá nachádzajúce sa pod kapotou.
Osemvalec je spojený s osem-stupňovou automatickou prevodovkou Switch-Tronic, ktorú Alpina vyvinula s pomocou expertov od ZF. Ak budete mať chuť, môžete radiť s pádlami pod volantom, ale Alpina odporúča, že je lepšie ju nechať pracovať pre vás.K dispozícií je tiež kompletne prepracované zavesenie, ktoré obsahuje o niečo kratšie pružiny, a unikátne ovládanie ramien. Spoločnosť tvrdí, že to poskytne o niečo lepšie jazdné zážitky. Alpina B5 je vybavená 20 palcovými kolesami s štandardným vzorom. Disky si obúvajú pneumatiky Michelin Pilot Super.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?