Ford přichází s faceliftem svého zástupce ve střední třídě. Po třech letech ve výrobě projde ozdravnou kůrou a dostane nové motory.
Premiéru si Mondeo modelového roku odbyde v srpnu na autosalonu v Moskvě. Modernizace se samozřejmě dotkne všech variant karoserie - sedanu, hatchbacku i kombi.
Poznávacím znamením modernizovaného mondea se stane nový přední nárazník s větším nasávacím otvorem a zakomponované LED diody pro denní svícení. Na zádi je nejvýraznějčí změnou nová optika koncových svítilen opět s využitím diod LED. Změna které si na první pohled nejspíše nevčimnete je nová kapota.
V interiéru se dle Fordu objeví pozměněná přístrojová deska s novou středovou konzolí, snímky modernizovaného interiéru zatím automobilka nezveřejnila. Nové budou použité materiály, navigace a audiosoustavy. Můžeme jmenovat špičkovou aparaturu Premium Sound System ovýkonu 265 W a vyvužívající osmikanálového zesilovače.
Ty nejzásadnější změny Mondea modelového roku 2011 budou nové pohonné jednotky. Objeví se 2,2 litrový tubodiesel Duratorq TDCi o výkonu 203 koní. Mezi zážehové jednotky zavítá dvoulitrový přeplňovaný EcoBoost o výkonu 240 koní. Nově bude pro některé modely k dispozici dvouspojková šestistupňová převodovka Powershift, tu dostanou všechny jednotky EcoBoost a dvoulitrové jednotky Duratorq TDCi ve výkonových variantách 140 a 163 koní.
Novinkami v nabídce příplatkové výbavy jsou například aktivní tempomat a monitorování mrtvých úhlů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.