Ford přichází s faceliftem svého zástupce ve střední třídě. Po třech letech ve výrobě projde ozdravnou kůrou a dostane nové motory.
Premiéru si Mondeo modelového roku odbyde v srpnu na autosalonu v Moskvě. Modernizace se samozřejmě dotkne všech variant karoserie - sedanu, hatchbacku i kombi.
Poznávacím znamením modernizovaného mondea se stane nový přední nárazník s větším nasávacím otvorem a zakomponované LED diody pro denní svícení. Na zádi je nejvýraznějčí změnou nová optika koncových svítilen opět s využitím diod LED. Změna které si na první pohled nejspíše nevčimnete je nová kapota.
V interiéru se dle Fordu objeví pozměněná přístrojová deska s novou středovou konzolí, snímky modernizovaného interiéru zatím automobilka nezveřejnila. Nové budou použité materiály, navigace a audiosoustavy. Můžeme jmenovat špičkovou aparaturu Premium Sound System ovýkonu 265 W a vyvužívající osmikanálového zesilovače.
Ty nejzásadnější změny Mondea modelového roku 2011 budou nové pohonné jednotky. Objeví se 2,2 litrový tubodiesel Duratorq TDCi o výkonu 203 koní. Mezi zážehové jednotky zavítá dvoulitrový přeplňovaný EcoBoost o výkonu 240 koní. Nově bude pro některé modely k dispozici dvouspojková šestistupňová převodovka Powershift, tu dostanou všechny jednotky EcoBoost a dvoulitrové jednotky Duratorq TDCi ve výkonových variantách 140 a 163 koní.
Novinkami v nabídce příplatkové výbavy jsou například aktivní tempomat a monitorování mrtvých úhlů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.