Ford přichází s faceliftem svého zástupce ve střední třídě. Po třech letech ve výrobě projde ozdravnou kůrou a dostane nové motory.
Premiéru si Mondeo modelového roku odbyde v srpnu na autosalonu v Moskvě. Modernizace se samozřejmě dotkne všech variant karoserie - sedanu, hatchbacku i kombi.
Poznávacím znamením modernizovaného mondea se stane nový přední nárazník s větším nasávacím otvorem a zakomponované LED diody pro denní svícení. Na zádi je nejvýraznějčí změnou nová optika koncových svítilen opět s využitím diod LED. Změna které si na první pohled nejspíše nevčimnete je nová kapota.
V interiéru se dle Fordu objeví pozměněná přístrojová deska s novou středovou konzolí, snímky modernizovaného interiéru zatím automobilka nezveřejnila. Nové budou použité materiály, navigace a audiosoustavy. Můžeme jmenovat špičkovou aparaturu Premium Sound System ovýkonu 265 W a vyvužívající osmikanálového zesilovače.
Ty nejzásadnější změny Mondea modelového roku 2011 budou nové pohonné jednotky. Objeví se 2,2 litrový tubodiesel Duratorq TDCi o výkonu 203 koní. Mezi zážehové jednotky zavítá dvoulitrový přeplňovaný EcoBoost o výkonu 240 koní. Nově bude pro některé modely k dispozici dvouspojková šestistupňová převodovka Powershift, tu dostanou všechny jednotky EcoBoost a dvoulitrové jednotky Duratorq TDCi ve výkonových variantách 140 a 163 koní.
Novinkami v nabídce příplatkové výbavy jsou například aktivní tempomat a monitorování mrtvých úhlů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?