Francouzský Peugeot by v rámci chystané modelové ofenzívy rád vstoupil i do dosud neprobádaných tržních segmentů. Jedním z takových nových počinů je i stylové kupé RCZ, které zanedlouho vstoupí na český trh.
RCZ je navržen jako stylovka pro 2+2 cestující a bude určen hlavně pro moderní a náročné klienty. Exkluzivitě napomáhají i bezrámová okna nebo třeba odlišně lakované A sloupky, které v nezměněné formě přecházejí až k zádi vozu.Základní cena byla pro český trh stanovena na 650 tisíc korun za verzi s přeplňovanou benzínovou šestnáctistovkou THP o výkonu 115 kW (156 k) a manuální šestistupňovou převodovkou. Kdo nerad řadí, připlatí si rovných 50 tisíc za automat se shodným počtem rychlostí. „Odměnou“ mu bude o 4 desetiny horší zrychlení (8,4 s) a také o 0,6 litru horší kombinovaná spotřeba (7,3 l/100 km).Vrcholná zážehová varianta opět s motorem 1.6 THP naladěným tentokrát na 147 kW (200 k) bude k mání výhradně se šestistupňovým manuálem za 710 tisíc korun. RCZ s ním vysprintuje na stovku za 7,5 sekundy a v průměru si řekne o 6,9 litru na 100 km.Příznivci nafty si budou muset vystačit jen s dvoulitrem HDi o výkonu 120 kW (163 k), s nímž dosahuje kupé zrychlení 8,2 s a kombinované spotřeby jen 5,3 l/100 km. I tento motor bude spřažen výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou za cenu 715 tisíc.Objednávky na RCZ začne české zastoupení Peugeotu přijímat od 1. července, uvedení na trh se pak uskuteční těsně po letních prázdninách.
PEUGEOT RCZ Cena Kč Výkon kW (k) Zrychlení 0-100 Spotřeba Město Mimoměsto Kombinace 1.6 THP MAN 6 650 000 115 (156) 8,0 9,3 5,2 6,7 1.6 THP AUT 6 700 000 115 (156) 8,4 10,3 5,5 7,3 1.6 THP MAN 6 710 000 147 (200) 7,5 9,1 5,6 6,9 2.0 HDI MAN 6 715 000 120 (163) 8,2 6,8 4,5 5,3Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.