Francouzský Peugeot by v rámci chystané modelové ofenzívy rád vstoupil i do dosud neprobádaných tržních segmentů. Jedním z takových nových počinů je i stylové kupé RCZ, které zanedlouho vstoupí na český trh.
RCZ je navržen jako stylovka pro 2+2 cestující a bude určen hlavně pro moderní a náročné klienty. Exkluzivitě napomáhají i bezrámová okna nebo třeba odlišně lakované A sloupky, které v nezměněné formě přecházejí až k zádi vozu.Základní cena byla pro český trh stanovena na 650 tisíc korun za verzi s přeplňovanou benzínovou šestnáctistovkou THP o výkonu 115 kW (156 k) a manuální šestistupňovou převodovkou. Kdo nerad řadí, připlatí si rovných 50 tisíc za automat se shodným počtem rychlostí. „Odměnou“ mu bude o 4 desetiny horší zrychlení (8,4 s) a také o 0,6 litru horší kombinovaná spotřeba (7,3 l/100 km).Vrcholná zážehová varianta opět s motorem 1.6 THP naladěným tentokrát na 147 kW (200 k) bude k mání výhradně se šestistupňovým manuálem za 710 tisíc korun. RCZ s ním vysprintuje na stovku za 7,5 sekundy a v průměru si řekne o 6,9 litru na 100 km.Příznivci nafty si budou muset vystačit jen s dvoulitrem HDi o výkonu 120 kW (163 k), s nímž dosahuje kupé zrychlení 8,2 s a kombinované spotřeby jen 5,3 l/100 km. I tento motor bude spřažen výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou za cenu 715 tisíc.Objednávky na RCZ začne české zastoupení Peugeotu přijímat od 1. července, uvedení na trh se pak uskuteční těsně po letních prázdninách.
PEUGEOT RCZ Cena Kč Výkon kW (k) Zrychlení 0-100 Spotřeba Město Mimoměsto Kombinace 1.6 THP MAN 6 650 000 115 (156) 8,0 9,3 5,2 6,7 1.6 THP AUT 6 700 000 115 (156) 8,4 10,3 5,5 7,3 1.6 THP MAN 6 710 000 147 (200) 7,5 9,1 5,6 6,9 2.0 HDI MAN 6 715 000 120 (163) 8,2 6,8 4,5 5,3Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?