Spirra: sporťák z Koreje

Jan Ševčík, 19. června 2010, 16:59 Google+

Korejská společnost Oullim Motors představila sporťák, tedy vlastně supersport! A na první auto tohoto druhu z této země nevypadá Spirra zle.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Spirra

Spirra | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Historie tohoto exota se datuje již do roku 1990 kdy Han-Chul Kim založil společnost Proto Motors. Tato firma pracovala na vývoji Spirra ale nedovedla jej do fáze sériové výroby, zůstalo jen u prototypu PS-II z roku 2001. V roce 2006 společnost Proto Motors převzala skupina Oullim Motors. V  březnu 2010 byla Spirra homologována, první kousky lze v prodeji očekávat ještě letos v létě.

Prototypy modelu Spirra byly po drobných úpravách testovány v domácím šampionátu cestovních vozů, a byly poměrně úspěšné protože dokázaly porážet devětsetjedenáctky GT3, M3 od BMW nebo Nissany 350Z.

Každý kousek modelu Spirra bude vznikat na malé výrobní lince kompletně ručně bez nasazení robotů. Původní koncepce měla nést agregáty V8, ty byly pozdějí nahrazeny konceptem  jednotek V6.

Základem vozu je trubkový rám, karoserie je vyrobena z karbonu. Koncepcí jde o klasický supersport, to znamená motor umístěný uprostřed a pohon zadních kol. K pohonu byl využit upravený vidlicový šestiválec objemu 2,7 litru od Hyundaie. Spirru lze získat ve čtyřech verzích: N, S, T a EX. Ty se odlišují především výkonem motoru. Ve verzi N dostanete atmosférický motor o výkonu 175 koní, varianta S přidává malé turbodmychadlo a výkon roste na  330 koní. Pokud vám ani tento výkon nepostačuje objednejte si verzi T s větším turbem a o výkonu 400 koní. Vrcholem v nabídce se stane Spirra EX poháněná stejným motorem ale přepňovaným dvěma turbodmychadly a o výkonu plnohodnotného supersportu - plných 500 koní.

Všechny varianty Spirry využívají k přenosu krouťáku výhradně šestistupňovou manuální skříň. Vrcholná EX přidává samosvorný diferenciál. Brzdová soustava používá větrané kotouče s čtyřpískovými třmeny od Bremba. Verze N a S jezdí na osmnáctipalcových kolech, rychlejší T a EX používají větší devatenáctky. Jízdní parametry také nejsou k zahození, zrychlení na stovku dle verze osciluje mezi 6,8 a 3,5 sekundami. Vrcholná verze EX se dokáže rozjet až na maximálku 310 km/h.

Pokud jde o design, pak musím konstatovat, že Spirra na svůj korejský původ nevypadá. Její design používá sympatický klínovitý vzhled. Nemohu se ubránit podobnosti s již neexistujícím francouzským Venturi. Příď působí dynamicky a čistě, zádi dominuje šest kruhových světlometů a citlivě zakomponovaná dvojice výfuků.

Není zatím jisté kde bude Spirra prodávána, jistý je domácí korejský trh. Proslýchá se i něco o možných prodejích v Evropě. Ceny jsou odhadovány kolem 100 až 150 tisíci Euro.

 

 

Vytisknout

Diskuze: Spirra: sporťák z Koreje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

R4

Audi chystá R4 v roku 2013

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud