Korejská společnost Oullim Motors představila sporťák, tedy vlastně supersport! A na první auto tohoto druhu z této země nevypadá Spirra zle.
Historie tohoto exota se datuje již do roku 1990 kdy Han-Chul Kim založil společnost Proto Motors. Tato firma pracovala na vývoji Spirra ale nedovedla jej do fáze sériové výroby, zůstalo jen u prototypu PS-II z roku 2001. V roce 2006 společnost Proto Motors převzala skupina Oullim Motors. V březnu 2010 byla Spirra homologována, první kousky lze v prodeji očekávat ještě letos v létě.
Prototypy modelu Spirra byly po drobných úpravách testovány v domácím šampionátu cestovních vozů, a byly poměrně úspěšné protože dokázaly porážet devětsetjedenáctky GT3, M3 od BMW nebo Nissany 350Z.
Každý kousek modelu Spirra bude vznikat na malé výrobní lince kompletně ručně bez nasazení robotů. Původní koncepce měla nést agregáty V8, ty byly pozdějí nahrazeny konceptem jednotek V6.
Základem vozu je trubkový rám, karoserie je vyrobena z karbonu. Koncepcí jde o klasický supersport, to znamená motor umístěný uprostřed a pohon zadních kol. K pohonu byl využit upravený vidlicový šestiválec objemu 2,7 litru od Hyundaie. Spirru lze získat ve čtyřech verzích: N, S, T a EX. Ty se odlišují především výkonem motoru. Ve verzi N dostanete atmosférický motor o výkonu 175 koní, varianta S přidává malé turbodmychadlo a výkon roste na 330 koní. Pokud vám ani tento výkon nepostačuje objednejte si verzi T s větším turbem a o výkonu 400 koní. Vrcholem v nabídce se stane Spirra EX poháněná stejným motorem ale přepňovaným dvěma turbodmychadly a o výkonu plnohodnotného supersportu - plných 500 koní.
Všechny varianty Spirry využívají k přenosu krouťáku výhradně šestistupňovou manuální skříň. Vrcholná EX přidává samosvorný diferenciál. Brzdová soustava používá větrané kotouče s čtyřpískovými třmeny od Bremba. Verze N a S jezdí na osmnáctipalcových kolech, rychlejší T a EX používají větší devatenáctky. Jízdní parametry také nejsou k zahození, zrychlení na stovku dle verze osciluje mezi 6,8 a 3,5 sekundami. Vrcholná verze EX se dokáže rozjet až na maximálku 310 km/h.
Pokud jde o design, pak musím konstatovat, že Spirra na svůj korejský původ nevypadá. Její design používá sympatický klínovitý vzhled. Nemohu se ubránit podobnosti s již neexistujícím francouzským Venturi. Příď působí dynamicky a čistě, zádi dominuje šest kruhových světlometů a citlivě zakomponovaná dvojice výfuků.
Není zatím jisté kde bude Spirra prodávána, jistý je domácí korejský trh. Proslýchá se i něco o možných prodejích v Evropě. Ceny jsou odhadovány kolem 100 až 150 tisíci Euro.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.