Taiwan, od Číny napůl odštěpený ostrov, má také své automobilky. Ukázalo se například zajímavé SUV Luxgen7.
Není to žádný drobeček, už sám název napovídá, že cílem je luxus. Tohle SUV je stejně široké jako Mercedes Benz ML, ale je o kousek delší.
Díky tomu je, slovy automobilky, nejprostornější ve třídě. Vybavením nijak nezaostává, protože velký displej uprostřed palubní desky ukrývá pokročilý palubní systém, k dispozici je i noční vidění, sledování slepých úhlů a systém varující před opuštěním jízdního pruhu.
Co ale Mercedes ani žádný konkurent nemá, já originální systém ochrany proti zlodějům. Případného nenechavce totiž nepustí k volantu sedačka, která se při zamčení vozu automaticky natlačí co možná nejblíže k volantu
Velice příjemná je cena tohoto luxusního vozu. Ta totiž začíná jen na necelých šesti stech tisících korunách, což není za podobné auto mnoho.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?