Renault po letech opět nabídne svého zástupce pro vyšší střední třídu klasické tříprostorové koncepce. Uvede jej na podzim pod názvem Latitude.
Renault podle očekávání využije koncernové automobilky Samsung, konkrétně její model SM5. Latitude je v podstatě jen mírně upravený korejský model.
Posledním klasickým zástupcem Renaultu ve vyšší střední třídě byl nástupce modelu 25, typ Safrane. Ten byl posléze nahrazen neotřelým, ale také neúspěšným modelem Vel Satis. Renault konečně tak doplní svou výrobní řadu i o stupínek výše nad Lagunou.
Latitude bude mít následující rozměry: délku 4,89 m, šířku 1,83 m a výšku 1,49 m. Další podrobné informace scházejí, ani o pohonných jednotkách se neví nic konkrétního. Lze jen odhadovat nasazení třílitrových šestiválců, jak vznětového tak zážehového.
Jsou známy některé specifikace luxusních výbav: ty obsáhnou například adaptivní bixenony, masážní funkci řidičova sedadla, klimatizaci s ionizátorem vzduchu, zadní světla využívající technologii LED, kvalitní aparaturu Bose nebo panoramatickou střechu.
Latitude si odbyde dvojitou premiéru, nejprve v srpnu na autosalonu v Moskvě a poté v září v Paříži. Na podzim se první kousky objeví v prodeji na asijských, afrických a latinskoamerických trzích. V Evropě se mohou zákazníci těšit na nové velké Renaulty počátkem příštího roku.
Renault oznámil, že více informací odtajní 10. června na webu www.renaultlatitude.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?