Renault po letech opět nabídne svého zástupce pro vyšší střední třídu klasické tříprostorové koncepce. Uvede jej na podzim pod názvem Latitude.
Renault podle očekávání využije koncernové automobilky Samsung, konkrétně její model SM5. Latitude je v podstatě jen mírně upravený korejský model.
Posledním klasickým zástupcem Renaultu ve vyšší střední třídě byl nástupce modelu 25, typ Safrane. Ten byl posléze nahrazen neotřelým, ale také neúspěšným modelem Vel Satis. Renault konečně tak doplní svou výrobní řadu i o stupínek výše nad Lagunou.
Latitude bude mít následující rozměry: délku 4,89 m, šířku 1,83 m a výšku 1,49 m. Další podrobné informace scházejí, ani o pohonných jednotkách se neví nic konkrétního. Lze jen odhadovat nasazení třílitrových šestiválců, jak vznětového tak zážehového.
Jsou známy některé specifikace luxusních výbav: ty obsáhnou například adaptivní bixenony, masážní funkci řidičova sedadla, klimatizaci s ionizátorem vzduchu, zadní světla využívající technologii LED, kvalitní aparaturu Bose nebo panoramatickou střechu.
Latitude si odbyde dvojitou premiéru, nejprve v srpnu na autosalonu v Moskvě a poté v září v Paříži. Na podzim se první kousky objeví v prodeji na asijských, afrických a latinskoamerických trzích. V Evropě se mohou zákazníci těšit na nové velké Renaulty počátkem příštího roku.
Renault oznámil, že více informací odtajní 10. června na webu www.renaultlatitude.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.