Pokud máte rádi Muscle Cars pak vás nový Mustang od Shelbyho potěší. Amíci stále vypiplávají svojí ikonu Ford Mustang podobně jako Porsche svou 911.
Společnost Shelby s divizí Fordu SVT vivinuli poslední verzi GT500. Největší inovací proti předchůdci je nová pohonná jednotka, ta prošla především značným odlehčením o 46 kilogramů. Jde o klasický V8 5,4 litru o výkonu 557 koní a kroutícím momentu 691 N.m.
Odlehčení a optimalizace konstrukce přineslo snížení spotřeby paliva v kombinovaném cyklu z 10,7 na 10,2 litru na 100 km. Snížení váhy motoru přineslo menší zatížení přední nápravy a tudíž lepší ovladatelnost.
GT500 je vyvedeno v nádherném rudém laku a jak je zvykem Carola Shelbyho nechybí dvojitý bílý pruh na karoserii.
Ford se chlubí zlepšením času na jedno kolo proti předchozí generaci GT500 na okruhu Virginia International Raceway o 9 sekund.
Na přidaném videu si můžete vychutnat především skvělý zvuk GT500.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?