Pokud máte rádi Muscle Cars pak vás nový Mustang od Shelbyho potěší. Amíci stále vypiplávají svojí ikonu Ford Mustang podobně jako Porsche svou 911.
Společnost Shelby s divizí Fordu SVT vivinuli poslední verzi GT500. Největší inovací proti předchůdci je nová pohonná jednotka, ta prošla především značným odlehčením o 46 kilogramů. Jde o klasický V8 5,4 litru o výkonu 557 koní a kroutícím momentu 691 N.m.
Odlehčení a optimalizace konstrukce přineslo snížení spotřeby paliva v kombinovaném cyklu z 10,7 na 10,2 litru na 100 km. Snížení váhy motoru přineslo menší zatížení přední nápravy a tudíž lepší ovladatelnost.
GT500 je vyvedeno v nádherném rudém laku a jak je zvykem Carola Shelbyho nechybí dvojitý bílý pruh na karoserii.
Ford se chlubí zlepšením času na jedno kolo proti předchozí generaci GT500 na okruhu Virginia International Raceway o 9 sekund.
Na přidaném videu si můžete vychutnat především skvělý zvuk GT500.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?