Citroën C4: Galský konzervativec

C4
C4, foto: Archiv AutoRoad.cz
Jan Ševčík 1. června 2010 11:04
Sdílej:

Francouzi vypustili první informace a snímky o připravované nové generaci modelu C4. Oficiální premiéra proběhne letos na podzim na autosalonu v Paříži.

C4 v nové verzi už nebude vznikat ve dvou variantách karoserie. Pro mnohé charizmatické a atraktivní Coupé se ruší, tedy spíše přejmenovává na novinkovou DS4. Nová C4 tedy bude prodávána pouze jako pětidveřový hatchback. Jako konkurent Focusu, Golfu a Méganu to rozhodně nebude mít snadné.

U nové C4 je ze strany Citroënu patrný konzervativní přístup, automobilka si od něj patrně slibuje získání většího počtu zákazníků než u předchozí poněkud excentrické generace. Vzhledově vychází C4 ze studie High Rider.

Karoserie se proti předcházející generaci poněkud zvětšila, ta nová bude měřit 4,33 m na délku, 1,79 m do šířky a 1,49 m na výšku. Zavazadelník se zvětšil o 82 litrů na slušných 408 litrů.

K pohonu novinky Citroën zvolil 3 zážehové jednotky (1,4 VTi 95, 1,6 VTi 120 a 1,6 THP 155). Milovníci nafty mohou vybírat také ze 3 motorizací (1,6 HDi 90, 1,6 HDi 110 a 2,0 HDi 150).

V interiéru se konzervativnější přístup projevil nahrazením volantu s pevným středem za volant klasického střihu a digitální přístrojový panel nahradily konvenčně řešené přístroje.

Nová C4 by měla k zákazníkům zamířit již po své světové výstavní premiéře, tedy letos na podzim.

 

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?