Vlajková loď Volkswagenu, reprezentativní Phaeton projde faceliftem. Přinášíme první informace před jeho premiérou na autosalonu v Číně.
Phaeton vyráběný od roku 2002 se na první pohled příliš nezměnil, dostal především upravený design světlometů a pozměněný přední nárazník. Světlometům dominuje technologie diod LED. V předním nárazníku se objevila chromová lišta s implantovanými mlhovkami. Celá změna designu se nese v duchu nových modelů značky. V logu značky na přídi je schována kamera adaptivního tempomatu.V luxusním zboží typu Phaetonu nemohou scházet špičkové technologie. Jmenujme systém ACC, automatickou kontrolu vzdálenosti. Palubní systémy využívají připojení k internetu, produkty od Googlu a pevný disk velikosti 30GB. Palubní systémy dokážou rozpoznávat dopravní značení. I nadále je možno volit mezi čtyřmístnou a pětimístnou variantou interiéru. V nabídce je Phaeton ve standardní délce 5,06 metru, ale pro náročné je k mání prodloužená varianta dlouhá 5,18 m.Nabídka agregátů pod kapotou se nezměnila. Začíná se na V6 FSI 3,6 litru (280 koní), středem nabídky je V8 FSI 4,2 litru (335 koní) a vrcholem je W12 6,0 litru (450 koní). Pokud preferujete naftu volíte TDI 3,0 litru (240 koní).
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?