Vlajková loď Volkswagenu, reprezentativní Phaeton projde faceliftem. Přinášíme první informace před jeho premiérou na autosalonu v Číně.
Phaeton vyráběný od roku 2002 se na první pohled příliš nezměnil, dostal především upravený design světlometů a pozměněný přední nárazník. Světlometům dominuje technologie diod LED. V předním nárazníku se objevila chromová lišta s implantovanými mlhovkami. Celá změna designu se nese v duchu nových modelů značky. V logu značky na přídi je schována kamera adaptivního tempomatu.V luxusním zboží typu Phaetonu nemohou scházet špičkové technologie. Jmenujme systém ACC, automatickou kontrolu vzdálenosti. Palubní systémy využívají připojení k internetu, produkty od Googlu a pevný disk velikosti 30GB. Palubní systémy dokážou rozpoznávat dopravní značení. I nadále je možno volit mezi čtyřmístnou a pětimístnou variantou interiéru. V nabídce je Phaeton ve standardní délce 5,06 metru, ale pro náročné je k mání prodloužená varianta dlouhá 5,18 m.Nabídka agregátů pod kapotou se nezměnila. Začíná se na V6 FSI 3,6 litru (280 koní), středem nabídky je V8 FSI 4,2 litru (335 koní) a vrcholem je W12 6,0 litru (450 koní). Pokud preferujete naftu volíte TDI 3,0 litru (240 koní).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?