Na trhu by se měl Saab 9-5 objevit v letních měsících. Na výběr bude ve dvou výbavách se šesti variantami motorů. Cena základního modelu by se měla pohybovat kolem 750 tisíc Kč.
Na výběr bude mít zákazník z pestré palety výhradně přeplňovaných motorů. Benzinové čtyřválce 1,6T (180 koní), 2,0T (220 koní) a šestiválec 2,8T (300 koní). Milovníci nafty mohou volit mezi 2,0 TiD (160 koní) a 2,0 TTiD (190 koní). Lze si zvolit šestistupňovou manuální převodovku nebo šestistupňový automat Sentronic SWC pro všechny verze, s výjimkou 1,6T tu lze mít výhradně s manuálem a špičkovou 2,8T lze mít výhradně s automatem.
Poháněna je přední náprava, verze 2,8T standardně využívá systém XWD což značí připojitelný pohon zadních kol přes spojku Haldex. Systém XWD můžete dostat i do verze 2,0T.
K výbavám, základní Vector SE obsahuje zásuvky AUX a USB, integrovaný systém Bluetooth, startování tlačítkem, vyhřívaná přední sedadla, parkovací asistent, dešťový senzor, duální klimatizaci, tempomat a sedmnáctipalcové elektrony. Bohatší výbava Aero nabídne navíc ještě devatenáctipalcová kola, nárazníky v designu Aero, dvojité koncovky výfuku, bixenonové světlomety s ostřikovači, sportovní sedadla, přitvrzený podvozek a hliníkové pedály.Dále bude možno 9-5 dovybavit například head-up informačním displejem, bixenonovými světlomety, adaptivním podvozkem a bezklíčový vstupem.
Ceny , přepočet z cen pro Británii v aktuálním kurzu:Vector SE, 2,0TiD - 26 495 liber (750 100 Kč) Vector SE, 2,0TTiD – 28 495 liber (750 100 Kč) Vector SE, 1,6T – 26 695 liber (755 762 Kč)Vector SE, 2,0T – 28 195 liber (798 228 Kč)Aero 2,2 TTiD – 31 495 liber (891 655 Kč)Aero 2,0T – 31 195 liber (883 161 Kč)Aero 2,8T – 37 995 liber (1 075 677 Kč)
Zdá se tedy, že má model 9-5 pod křídly Spykeru dobře nakročeno.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?