BMW uveřejnilo první informace a snímky k novému kombi řady 5. Její oficiální premiéra proběhne 10.dubna na letošním autosalonu v Lipsku.
Nová řada 5 Touring vychází ze sedanu řady F10. Působí velmi dynamickým dojmem oproti předcházející „Bangleovo“ generaci. Prakticky založené zákazníky potěší nárůst objemu zavazadlového prostoru na 560 litrů (+ 60 litrů). Nová generace přinese modernější technologie zastoupené osmistupňovou převodovkou , systémem Start/Stop a systémem aktivního řízení.Bude možno volit ze čtyř variant pohonných jednotek – 520d (184 koní), 530d (245 koní), 523i (204 koní) a 535 (306 koní). Jak už je u BMW zvykem nemohou chybět varianty EfficientDynamics, ty obsahují zmíněný systém Start/Stop, pneumatiky se sníženým valivým odporem a aerodynamické úpravy karoserie.K zákazníkům by se nové kombi mělo dostat letos v září.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?