Zachovává ideu Velorexu, tříkolky s využitím motocyklových komponent. Jeho tvůrce Pavel Brída vlastní Velorex z roku 1950 a proto jej napadlo postavit jeho pokračovatele.
Bohužel na značku Velorex si již zaregistroval ochrannou známku někdo jiný. Z toho důvodu nese tříkolka označení Velor-X-Trike. Na vývoji spolupracoval Mojmír Stránský, jeden z autorů původního Velorexu.
Velor-X-Trike měří na délku 3,8 m, do šířky 1,9 m a na výšku 1,32 m. Dosahuje pohotovostní hmotnosti kolem 500 kg. Jeho kabina pojme dva pasažéry. K pohonu byl zvolen motocyklový motor Honda objemu 1,3 litru. Dle tradice je poháněno zadní kolo přes řetěz.
Design přebral prvky z klasika jako tvar karoserie především v zadní části, kola evokující motocyklový výplet a hrdlo nádrže v přední části stroje.
Ambiciózní se zdá cena základní verze 19.900 Euro. Tu ospravedlňuje, že každý stroj bude unikát. Každá tříkolka bude vybavena dle přání zákazníka. V plánu jsou verze S, LS, GLS a R (od Racing). Verze Racing by měla nabídnout výkon přes 200 koní při hmotnosti snížené na 400 kg.
Výrobce má s Velor-X-Trike velké plány, chce s ním prorazit i v Japonsku a USA.
Komerční sdělení