Na Motosalonu v Brně byl včera představen nástupce Velorexu, tříkolka Velor-X-Trike. Vyvinula jej firma Motscoot z Opavy.
Zachovává ideu Velorexu, tříkolky s využitím motocyklových komponent. Jeho tvůrce Pavel Brída vlastní Velorex z roku 1950 a proto jej napadlo postavit jeho pokračovatele.Bohužel na značku Velorex si již zaregistroval ochrannou známku někdo jiný. Z toho důvodu nese tříkolka označení Velor-X-Trike. Na vývoji spolupracoval Mojmír Stránský, jeden z autorů původního Velorexu. Velor-X-Trike měří na délku 3,8 m, do šířky 1,9 m a na výšku 1,32 m. Dosahuje pohotovostní hmotnosti kolem 500 kg. Jeho kabina pojme dva pasažéry. K pohonu byl zvolen motocyklový motor Honda objemu 1,3 litru. Dle tradice je poháněno zadní kolo přes řetěz. Design přebral prvky z klasika jako tvar karoserie především v zadní části, kola evokující motocyklový výplet a hrdlo nádrže v přední části stroje.Ambiciózní se zdá cena základní verze 19.900 Euro. Tu ospravedlňuje, že každý stroj bude unikát. Každá tříkolka bude vybavena dle přání zákazníka. V plánu jsou verze S, LS, GLS a R (od Racing). Verze Racing by měla nabídnout výkon přes 200 koní při hmotnosti snížené na 400 kg.Výrobce má s Velor-X-Trike velké plány, chce s ním prorazit i v Japonsku a USA.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.