Hyundai na autosalonu v Ženevě bez veliké pompy představil menší facelift nošovického hatchbacku, modelu i30, který se nyní jmenuje i30U.
Podle vzhledu pozná neznalý pozorovatel faceliftovaný model jen těžko. Designeři maličko pozměnili přední masku a vstupy chladícího vzduchu, ale nejde o nic výrazného.
Pan prezident rád připomíná, že tato planeta je modrá, Hyundai se pravděpodobně inspiruje a tak úsporné Hyundaie nejsou zelené, ale modré. Menšími úpravami modelu i30 Blue, například zařazením pneumatik s nižším valivým odporem, se snížila spotřeba o 9 % a také emise CO2, ty jsou pod hranicí 140 g/km, což v některých zemích přináší určité, například daňové bonusy.
Hyundai dále nabízí paket Triple5 pro všechny modely i30. Na konkurenty útočí pětiletou zárukou bez omezení ujetých kilometrů, pětiletou asistenční službou a pěti lety preventivních prohlídek zdarma.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.