Hyundai na autosalonu v Ženevě bez veliké pompy představil menší facelift nošovického hatchbacku, modelu i30, který se nyní jmenuje i30U.
Podle vzhledu pozná neznalý pozorovatel faceliftovaný model jen těžko. Designeři maličko pozměnili přední masku a vstupy chladícího vzduchu, ale nejde o nic výrazného.
Pan prezident rád připomíná, že tato planeta je modrá, Hyundai se pravděpodobně inspiruje a tak úsporné Hyundaie nejsou zelené, ale modré. Menšími úpravami modelu i30 Blue, například zařazením pneumatik s nižším valivým odporem, se snížila spotřeba o 9 % a také emise CO2, ty jsou pod hranicí 140 g/km, což v některých zemích přináší určité, například daňové bonusy.
Hyundai dále nabízí paket Triple5 pro všechny modely i30. Na konkurenty útočí pětiletou zárukou bez omezení ujetých kilometrů, pětiletou asistenční službou a pěti lety preventivních prohlídek zdarma.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.