Volkswagen představí v Ženevě novou generaci velkého MPV Sharan. Po neskutečných patnácti letech vystřídá první generaci.
Volkswagen Sharan první generace byl vyvinut a v roce 1995 představen společně s Fordem Galaxy a Seatem Alhambrou, nyní tu konečně máme druhou generaci tohoto nesmrtelného vozu.
I přes průběžné menší úpravy a facelifty je nejvyšší čas poslat zastarávající MPV do důchodu, posílá ho tam novinka jasně se designově řadící k aktuálnímu vzhledu německé značky.
Druhá generace je o značného čtvrt metru delší, Sharan tak dosáhne na 485 centimetrů. Praktičnost jistě zvýší i posuvné zadní dveře.
Volkswagen se u novinky pokusí o maximální flexibilitu, proto budou mít zadní sedadla systém Easyfold, zatím neupřesněný systém na sklápění sedadel.
Když už jsme u interiéru, podívejme se na přístrojovou desku. Ta je typicky volkswagenovská, nepříliš výrazná, ale snad podobně ergonomická, jako u jiných vozů této značky.
Sharan bude tvořit modelovou nabídku MPV společně s Touranem, Golfem Plus a osobními verzemi dodávek Caddy, podobných vozů Transporter/Caravelle/Multivan/California a největším Crafterem.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?