Volkswagen představí v Ženevě novou generaci velkého MPV Sharan. Po neskutečných patnácti letech vystřídá první generaci.
Volkswagen Sharan první generace byl vyvinut a v roce 1995 představen společně s Fordem Galaxy a Seatem Alhambrou, nyní tu konečně máme druhou generaci tohoto nesmrtelného vozu.
I přes průběžné menší úpravy a facelifty je nejvyšší čas poslat zastarávající MPV do důchodu, posílá ho tam novinka jasně se designově řadící k aktuálnímu vzhledu německé značky.
Druhá generace je o značného čtvrt metru delší, Sharan tak dosáhne na 485 centimetrů. Praktičnost jistě zvýší i posuvné zadní dveře.
Volkswagen se u novinky pokusí o maximální flexibilitu, proto budou mít zadní sedadla systém Easyfold, zatím neupřesněný systém na sklápění sedadel.
Když už jsme u interiéru, podívejme se na přístrojovou desku. Ta je typicky volkswagenovská, nepříliš výrazná, ale snad podobně ergonomická, jako u jiných vozů této značky.
Sharan bude tvořit modelovou nabídku MPV společně s Touranem, Golfem Plus a osobními verzemi dodávek Caddy, podobných vozů Transporter/Caravelle/Multivan/California a největším Crafterem.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.