Po neúmyslném úniku prvních fotek malého Lexusu jsou tu konečně první oficiální snímky a technické detaily nového levného Lexusu.
Nový nejmenší Lexus velmi očividně vychází ze studie, kterou automobilka prezentovala na minulém autosalonu ve Frankfurtu. Po menších úpravách, které vůz přiblížily více k normálu, tu máme finální vůz.
Ten z technické stránky ukrývá zatím jedinou motorizaci, kterými Lexus obvykle příliš neplýtvá. Pod kapotou tedy najdeme benzín o výkonu 1,8 litru, kterému vypomáhá elektromotor. Ano, Lexus CT 200h je hybrid. A pokud máte pocit, že podobné parametry jste již viděli, nemýlíte se, vnitřnosti jsou převzaté z Toyoty Prius. Výkon zatím neznáme, víme jen, že Prius má výkon 136 koní a byť je možné, že si Lexus motorizaci trochu odladí, nebude se výsledek od Priusu příliš lišit.
Motor spolupracuje s převodovkou typu CVT a dokáže jet dva kilometry v čistě elektrickém režimu. Řidič může volit mezi ekonomickým, normálním a sportovním režimem.
V interiéru kvitujeme asymetrickou palubní desku, jsme toho názoru, že přílišná symetrie škodí ergonomii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.