Po neúmyslném úniku prvních fotek malého Lexusu jsou tu konečně první oficiální snímky a technické detaily nového levného Lexusu.
Nový nejmenší Lexus velmi očividně vychází ze studie, kterou automobilka prezentovala na minulém autosalonu ve Frankfurtu. Po menších úpravách, které vůz přiblížily více k normálu, tu máme finální vůz.
Ten z technické stránky ukrývá zatím jedinou motorizaci, kterými Lexus obvykle příliš neplýtvá. Pod kapotou tedy najdeme benzín o výkonu 1,8 litru, kterému vypomáhá elektromotor. Ano, Lexus CT 200h je hybrid. A pokud máte pocit, že podobné parametry jste již viděli, nemýlíte se, vnitřnosti jsou převzaté z Toyoty Prius. Výkon zatím neznáme, víme jen, že Prius má výkon 136 koní a byť je možné, že si Lexus motorizaci trochu odladí, nebude se výsledek od Priusu příliš lišit.
Motor spolupracuje s převodovkou typu CVT a dokáže jet dva kilometry v čistě elektrickém režimu. Řidič může volit mezi ekonomickým, normálním a sportovním režimem.
V interiéru kvitujeme asymetrickou palubní desku, jsme toho názoru, že přílišná symetrie škodí ergonomii.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?