Po neúmyslném úniku prvních fotek malého Lexusu jsou tu konečně první oficiální snímky a technické detaily nového levného Lexusu.
Nový nejmenší Lexus velmi očividně vychází ze studie, kterou automobilka prezentovala na minulém autosalonu ve Frankfurtu. Po menších úpravách, které vůz přiblížily více k normálu, tu máme finální vůz.
Ten z technické stránky ukrývá zatím jedinou motorizaci, kterými Lexus obvykle příliš neplýtvá. Pod kapotou tedy najdeme benzín o výkonu 1,8 litru, kterému vypomáhá elektromotor. Ano, Lexus CT 200h je hybrid. A pokud máte pocit, že podobné parametry jste již viděli, nemýlíte se, vnitřnosti jsou převzaté z Toyoty Prius. Výkon zatím neznáme, víme jen, že Prius má výkon 136 koní a byť je možné, že si Lexus motorizaci trochu odladí, nebude se výsledek od Priusu příliš lišit.
Motor spolupracuje s převodovkou typu CVT a dokáže jet dva kilometry v čistě elektrickém režimu. Řidič může volit mezi ekonomickým, normálním a sportovním režimem.
V interiéru kvitujeme asymetrickou palubní desku, jsme toho názoru, že přílišná symetrie škodí ergonomii.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?