Lexusu unikly první kusé informace o modelu CT 200h. Ten vychází z konceptu LF-Ch z loňské autoshow ve Frankfurtu.
Pozitivní je, že si v podstatě zachoval dynamické linky LF-Ch. O to větší je zklamání při zjištění že jde o další hybrid. Jen doufám že se objeví i varianta CT 250 nebo tak podobně, hlavně bez označení: h.Ale to jsem se nechal trochu unést, zpět k CT 200h. Jde tedy o klasický pětidveřový hatchback, atakující prémiové kompakty BMW 1 či Audi A3. Konstrukcí pohonu se jedná o full hybrid, což značí že je schopen se pohybovat jen na elektřinu. Karoserie má rozměry 4320 mm na délku, 1765 mm do šířky a 1430 mm do výšky. Dále je známa konstrukce podvozkových skupin, vpředu bude klasický McPherson, zadní nápravu osadí u Lexusu dvojitými lichoběžníky. Jako pohonnou jednotku japonští konstruktéři zvolili zážehovou jednaosmičku VVT-i. O řazení se postará bezestupňová skříň E-CVT. Řidič si bude moci volit mezi 3 režimy jízdy – Eco, Normal a Sport. Předpokládá se, že CT 200h dosáhne lepších dynamických parametrů než „konkurenční“ Prius.
CT 200h bude oficiálně představen příští týden na Ženevském autosalonu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.