Lexusu unikly první kusé informace o modelu CT 200h. Ten vychází z konceptu LF-Ch z loňské autoshow ve Frankfurtu.
Pozitivní je, že si v podstatě zachoval dynamické linky LF-Ch. O to větší je zklamání při zjištění že jde o další hybrid. Jen doufám že se objeví i varianta CT 250 nebo tak podobně, hlavně bez označení: h.Ale to jsem se nechal trochu unést, zpět k CT 200h. Jde tedy o klasický pětidveřový hatchback, atakující prémiové kompakty BMW 1 či Audi A3. Konstrukcí pohonu se jedná o full hybrid, což značí že je schopen se pohybovat jen na elektřinu. Karoserie má rozměry 4320 mm na délku, 1765 mm do šířky a 1430 mm do výšky. Dále je známa konstrukce podvozkových skupin, vpředu bude klasický McPherson, zadní nápravu osadí u Lexusu dvojitými lichoběžníky. Jako pohonnou jednotku japonští konstruktéři zvolili zážehovou jednaosmičku VVT-i. O řazení se postará bezestupňová skříň E-CVT. Řidič si bude moci volit mezi 3 režimy jízdy – Eco, Normal a Sport. Předpokládá se, že CT 200h dosáhne lepších dynamických parametrů než „konkurenční“ Prius.
CT 200h bude oficiálně představen příští týden na Ženevském autosalonu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.