Lexusu unikly první kusé informace o modelu CT 200h. Ten vychází z konceptu LF-Ch z loňské autoshow ve Frankfurtu.
Pozitivní je, že si v podstatě zachoval dynamické linky LF-Ch. O to větší je zklamání při zjištění že jde o další hybrid. Jen doufám že se objeví i varianta CT 250 nebo tak podobně, hlavně bez označení: h.Ale to jsem se nechal trochu unést, zpět k CT 200h. Jde tedy o klasický pětidveřový hatchback, atakující prémiové kompakty BMW 1 či Audi A3. Konstrukcí pohonu se jedná o full hybrid, což značí že je schopen se pohybovat jen na elektřinu. Karoserie má rozměry 4320 mm na délku, 1765 mm do šířky a 1430 mm do výšky. Dále je známa konstrukce podvozkových skupin, vpředu bude klasický McPherson, zadní nápravu osadí u Lexusu dvojitými lichoběžníky. Jako pohonnou jednotku japonští konstruktéři zvolili zážehovou jednaosmičku VVT-i. O řazení se postará bezestupňová skříň E-CVT. Řidič si bude moci volit mezi 3 režimy jízdy – Eco, Normal a Sport. Předpokládá se, že CT 200h dosáhne lepších dynamických parametrů než „konkurenční“ Prius.
CT 200h bude oficiálně představen příští týden na Ženevském autosalonu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?