VW, pro někoho možná překvapivě, rozhodl o prodeji pick-upu s podivným názvem Amarok i na starém kontinentu. Amarok byl projektován v Německu a bude vyráběn v Argentině.
Na jihoamerických trzích je k dostání již nyní, do Evropy se probojuje až v létě. Po jihu Ameriky bude následovat Austrálie, JAR a Rusko. V Čechách s objeví nejpozději na podzim.Jako první se objeví varianta s dvojitou budkou, napřesrok ji doplní verze s jednoduchou kabinou. Nejedná se o žádnou drobotinu, na délku dosahuje 5250 mm. Rozměry ložné plochy jsou u verze s dlouhou kabinou do délky 1555 mm a do šířky 1620 mm. Můžete mu naložit až 1 150 kg. Pohon nemohou zajišťovat jiné jednotky než TDI. Budou k dispozici 2 varianty, základní čtyřválec se systémem PD poskytující výkon 122 koní a kroutící moment 340 Nm. Silnější dvakrát přeplňovaný dvoulitr systému common-rail nabídne sílu 163 koní a s krouťák plných 400 Nm. Kombinovaná spotřeba paliva činí 7,6 respektive 7,8 l/100km. Do roku 2012 přibude do palety benzínový přeplňovaný dvoulitr s automatickou převodovkou pro americký trh.Zákazník bude moci volit ze třech druhů pohonné soustavy. S přiřaditelným pohonem přední nápravy, trvalou čtyřkolku nebo zadokolku. K dispozici budou tři stupně výbav, základní (bez označení), střední Trendline a špičková Highline. Amaroky budou obsahovat v základu bohatou elektronickou výzbroj: ABS, ASR, ESP, pomocníka pro sjíždění svahů HDA a elektronickou uzávěrku diferenciálu EDL.Je tedy jasné že Amarok není jen odvozenina od luxusního SUV Touareg, ale půjde o zcela samostatný užitkově laděný vůz. Jeho užitkovost je patrná i strohým a účelným zpracováním interiéru. Zdá se, že VW hodlá notně pozlobit konkurenční Navaru a L200.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.