VW, pro někoho možná překvapivě, rozhodl o prodeji pick-upu s podivným názvem Amarok i na starém kontinentu. Amarok byl projektován v Německu a bude vyráběn v Argentině.
Na jihoamerických trzích je k dostání již nyní, do Evropy se probojuje až v létě. Po jihu Ameriky bude následovat Austrálie, JAR a Rusko. V Čechách s objeví nejpozději na podzim.Jako první se objeví varianta s dvojitou budkou, napřesrok ji doplní verze s jednoduchou kabinou. Nejedná se o žádnou drobotinu, na délku dosahuje 5250 mm. Rozměry ložné plochy jsou u verze s dlouhou kabinou do délky 1555 mm a do šířky 1620 mm. Můžete mu naložit až 1 150 kg. Pohon nemohou zajišťovat jiné jednotky než TDI. Budou k dispozici 2 varianty, základní čtyřválec se systémem PD poskytující výkon 122 koní a kroutící moment 340 Nm. Silnější dvakrát přeplňovaný dvoulitr systému common-rail nabídne sílu 163 koní a s krouťák plných 400 Nm. Kombinovaná spotřeba paliva činí 7,6 respektive 7,8 l/100km. Do roku 2012 přibude do palety benzínový přeplňovaný dvoulitr s automatickou převodovkou pro americký trh.Zákazník bude moci volit ze třech druhů pohonné soustavy. S přiřaditelným pohonem přední nápravy, trvalou čtyřkolku nebo zadokolku. K dispozici budou tři stupně výbav, základní (bez označení), střední Trendline a špičková Highline. Amaroky budou obsahovat v základu bohatou elektronickou výzbroj: ABS, ASR, ESP, pomocníka pro sjíždění svahů HDA a elektronickou uzávěrku diferenciálu EDL.Je tedy jasné že Amarok není jen odvozenina od luxusního SUV Touareg, ale půjde o zcela samostatný užitkově laděný vůz. Jeho užitkovost je patrná i strohým a účelným zpracováním interiéru. Zdá se, že VW hodlá notně pozlobit konkurenční Navaru a L200.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?