Po měsících spekulací a několika sériích špionážních snímků dnes mladoboleslavská Škoda Auto konečně pustila do světa oficiální sérii fotek a informací o faceliftovaných modelech Fabia a Roomster.
Nová je mřížka chladiče, světlomety jsou více roztaženy do šířky, stejně jako přední mlhovky. Společně s agresivněji tvarovaným nárazníkem se designérům vcelku obstojně podařilo zamaskovat tolik kritizovanou mohutnou a opticky vysokou příď.Zásadní změny se dotknou i palety nabízených motorizací. Společně s faceliftem zmizí jedněmi zatracované a druhými milované jednotky 1.9 TDI se systémem čerpadlo-tryska. Ty totiž nahradí moderní commonrailové šestnáctistovky ve dvou výkonových verzích 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k). Do třetice je doplní ještě stejně moderní 1.2 TDI o výkonu 55 kW (75 k).Částečnou obměnou projde i nabídka zážehových agregátů. K motorům 1.2 HTP 44 kW (60 k) resp. 51 kW (70 k) a 1.4 16V 63 kW (86 k) se přidá ještě vychvalovaný přeplňovaný tříválec 1.2 TSI a to hned ve dvou výkonových verzích 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k). K posledně jmenovanému si navíc bude moci zákazník poprvé dopřát i dvojspojkovou sedmistupňovou převodovku DSG, s jejíž pomocí by měla Fabia dosáhnout průměrné spotřeby 5,3 l/100 km
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.