Po měsících spekulací a několika sériích špionážních snímků dnes mladoboleslavská Škoda Auto konečně pustila do světa oficiální sérii fotek a informací o faceliftovaných modelech Fabia a Roomster.
Nová je mřížka chladiče, světlomety jsou více roztaženy do šířky, stejně jako přední mlhovky. Společně s agresivněji tvarovaným nárazníkem se designérům vcelku obstojně podařilo zamaskovat tolik kritizovanou mohutnou a opticky vysokou příď.Zásadní změny se dotknou i palety nabízených motorizací. Společně s faceliftem zmizí jedněmi zatracované a druhými milované jednotky 1.9 TDI se systémem čerpadlo-tryska. Ty totiž nahradí moderní commonrailové šestnáctistovky ve dvou výkonových verzích 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k). Do třetice je doplní ještě stejně moderní 1.2 TDI o výkonu 55 kW (75 k).Částečnou obměnou projde i nabídka zážehových agregátů. K motorům 1.2 HTP 44 kW (60 k) resp. 51 kW (70 k) a 1.4 16V 63 kW (86 k) se přidá ještě vychvalovaný přeplňovaný tříválec 1.2 TSI a to hned ve dvou výkonových verzích 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k). K posledně jmenovanému si navíc bude moci zákazník poprvé dopřát i dvojspojkovou sedmistupňovou převodovku DSG, s jejíž pomocí by měla Fabia dosáhnout průměrné spotřeby 5,3 l/100 km
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?