Hochům od Audi nějak utekly snímky nové RS5 ještě před její oficiální premiérou v Ženevě. Takže se pojďme podívat co o ní zatím víme.
RS5 nebude chybět klasický bodykit RS od Audi, což zahrnuje především obří nasávací otvory v předním nárazníku a decentní spoiler na víku kufru. Celek doplní obří pětipaprskové elektrony a větrané kotouče osazené výraznými červenými třmeny. Bohužel zatím z Ingolstadtu unikla jen část prospektu ve kterém se nic nepíše o technických datech. Zatím víme jen že bude k dispozici výhradně se sedmistupňovou automatikou s dvojitou spojkou S-tronic. Který z motorů Audi bude pod kapotou zatím nevíme. Můžeme se jen domnívat že by mohlo jít o 4,2 V8 (420 koní) z RS4 nebo o 5,2 V10 (571 koní) z monstrózního RS6. Ovšem nelze vyloučit ani nasazení posíleného 3,0 V6 TFSI z S4. Takže se nechme překvapit, v Ženevě se to jistě dozvíme.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?