Audi RS5 - ostrá pětka již brzy

Audi
Audi, foto: Archiv AutoRoad.cz
Jan Ševčík 21. února 2010 09:07
Sdílej:

Hochům od Audi nějak utekly snímky nové RS5 ještě před její oficiální premiérou v Ženevě. Takže se pojďme podívat co o ní zatím víme.

RS5 nebude chybět klasický bodykit RS od Audi, což zahrnuje především obří nasávací otvory v předním nárazníku a decentní spoiler na víku kufru. Celek doplní obří pětipaprskové elektrony a větrané kotouče osazené výraznými červenými třmeny. Bohužel zatím z Ingolstadtu unikla jen část prospektu ve kterém se nic nepíše o technických datech. Zatím víme jen že bude k dispozici výhradně se sedmistupňovou automatikou s dvojitou spojkou S-tronic. Který z motorů Audi bude pod kapotou zatím nevíme. Můžeme se jen domnívat že by mohlo jít o 4,2 V8 (420 koní) z RS4 nebo o 5,2 V10 (571 koní) z monstrózního RS6. Ovšem nelze vyloučit ani nasazení posíleného 3,0 V6 TFSI z S4. Takže se nechme překvapit, v Ženevě se to jistě dozvíme.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.