Nissan představil ve Spojených arabských emirátech novou generaci modelu Patrol. Jak je na první pohled patrné, tak už to nebude ten starý Patrol primárně určený pro výlety mimo civilizaci. Už vizáží se podobá svému největšímu konkurentovi Toyotě Land Cruiser.
To co bude asi nejvíce zajímat milovníky offroadů, je konstrukce podvozku nového Patrolu. Ten již nevyužívá tuhých náprav, ale nezávislého zavěšení. Zde asi zapřísáhlé offroaďáky zklameme a Patrol nové generace okamžitě zavrhnou. Tato cesta se ovšem jeví jako logická, dnešní klientela už má jiné náročnější požadavky na chování vozu na běžných komunikacích.Ale zpět k prozatím odtajněným informacím o nové generaci Patrolu. Pod kapotou se objeví 5,6 litrový benzinový motor V8, využívající přímého vstřikování paliva. Jednotka dodává vozu slušný výkon 400 koňských sil, ten je přenášen přes sedmistupňovou automatickou převodovku na všechna kola. Řidič může volit ze čtyř režimů pohonu - dlažba, písek, skály a sníh. Patrol je vybaven systémem pro sjíždění svahů Hill Start Assist. Prozatím se objevili informace pouze o pětidveřové variantě Wagon. Zda se objeví i krátká třídveřová varianta, jak to bylo u předchozí generace Patrolu, zatím není známo. Exteriér nového Patrolu je skutečně impozantní, designově rozvíjí témata použitá na Pathfinderu. Interiéru vládne kůže a dřevo. Nechybí využití moderních informačních systémů. Předpokládá se že Patrol se bude na vybraných trzích prodávat jako Infinity QX56. Se značkou Infinity ostatně vzhled interiéru na první pohled koresponduje.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?