Nissan představil ve Spojených arabských emirátech novou generaci modelu Patrol. Jak je na první pohled patrné, tak už to nebude ten starý Patrol primárně určený pro výlety mimo civilizaci. Už vizáží se podobá svému největšímu konkurentovi Toyotě Land Cruiser.
To co bude asi nejvíce zajímat milovníky offroadů, je konstrukce podvozku nového Patrolu. Ten již nevyužívá tuhých náprav, ale nezávislého zavěšení. Zde asi zapřísáhlé offroaďáky zklameme a Patrol nové generace okamžitě zavrhnou. Tato cesta se ovšem jeví jako logická, dnešní klientela už má jiné náročnější požadavky na chování vozu na běžných komunikacích.Ale zpět k prozatím odtajněným informacím o nové generaci Patrolu. Pod kapotou se objeví 5,6 litrový benzinový motor V8, využívající přímého vstřikování paliva. Jednotka dodává vozu slušný výkon 400 koňských sil, ten je přenášen přes sedmistupňovou automatickou převodovku na všechna kola. Řidič může volit ze čtyř režimů pohonu - dlažba, písek, skály a sníh. Patrol je vybaven systémem pro sjíždění svahů Hill Start Assist. Prozatím se objevili informace pouze o pětidveřové variantě Wagon. Zda se objeví i krátká třídveřová varianta, jak to bylo u předchozí generace Patrolu, zatím není známo. Exteriér nového Patrolu je skutečně impozantní, designově rozvíjí témata použitá na Pathfinderu. Interiéru vládne kůže a dřevo. Nechybí využití moderních informačních systémů. Předpokládá se že Patrol se bude na vybraných trzích prodávat jako Infinity QX56. Se značkou Infinity ostatně vzhled interiéru na první pohled koresponduje.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.