Nissan představil ve Spojených arabských emirátech novou generaci modelu Patrol. Jak je na první pohled patrné, tak už to nebude ten starý Patrol primárně určený pro výlety mimo civilizaci. Už vizáží se podobá svému největšímu konkurentovi Toyotě Land Cruiser.
To co bude asi nejvíce zajímat milovníky offroadů, je konstrukce podvozku nového Patrolu. Ten již nevyužívá tuhých náprav, ale nezávislého zavěšení. Zde asi zapřísáhlé offroaďáky zklameme a Patrol nové generace okamžitě zavrhnou. Tato cesta se ovšem jeví jako logická, dnešní klientela už má jiné náročnější požadavky na chování vozu na běžných komunikacích.Ale zpět k prozatím odtajněným informacím o nové generaci Patrolu. Pod kapotou se objeví 5,6 litrový benzinový motor V8, využívající přímého vstřikování paliva. Jednotka dodává vozu slušný výkon 400 koňských sil, ten je přenášen přes sedmistupňovou automatickou převodovku na všechna kola. Řidič může volit ze čtyř režimů pohonu - dlažba, písek, skály a sníh. Patrol je vybaven systémem pro sjíždění svahů Hill Start Assist. Prozatím se objevili informace pouze o pětidveřové variantě Wagon. Zda se objeví i krátká třídveřová varianta, jak to bylo u předchozí generace Patrolu, zatím není známo. Exteriér nového Patrolu je skutečně impozantní, designově rozvíjí témata použitá na Pathfinderu. Interiéru vládne kůže a dřevo. Nechybí využití moderních informačních systémů. Předpokládá se že Patrol se bude na vybraných trzích prodávat jako Infinity QX56. Se značkou Infinity ostatně vzhled interiéru na první pohled koresponduje.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.