Britská automobilka Lotus připravila na bázi modelu Evora jeho pohárovou verzi Cup. Vozidlo je určeno pro pohár pořádaný Lotusem, bude jej po homologaci možné nasadit v závodech vypsaných FIA pro třídu GT4.
Evora Cup byla náležitě odlehčena o 200 kg na 1,2 tuny. Motor Toyota V6 prošel zvýšením objemu z 3,5 na 4,0 litru, výkon poskočil ze sériových 280 koní na 395 koňských sil. Pro závodní použití byl vybaven suchou klikovou skříní. Výkon je přenášen přes sekvenční šestistupňovou převodovku na zadní nápravu. Podvozek je plně nastavitelný, náležitě posílena byla i brzdová soustava. Vůz dostal aerodynamické prvky vyvinuté Dallarou. Samozřejmostí pro nasazení na okruzích je použití trubkového ochranného rámu, hasícího přístroje a dalších bezpečnostních prvků.Stroj byl představen na Autosport International Racing Car Show v Birminghamu, v barvě Epsom Green s pruhem v odstínu Solar Yellow. Je očekávána prodejní cena 120 tisíc liber bez daně.Lotus tímto modelem vstupuje do společnosti BMW, Maserati a Aston Martinu, kteří již své modely pro třídu GT4 postavily.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?