Britská automobilka Lotus připravila na bázi modelu Evora jeho pohárovou verzi Cup. Vozidlo je určeno pro pohár pořádaný Lotusem, bude jej po homologaci možné nasadit v závodech vypsaných FIA pro třídu GT4.
Evora Cup byla náležitě odlehčena o 200 kg na 1,2 tuny. Motor Toyota V6 prošel zvýšením objemu z 3,5 na 4,0 litru, výkon poskočil ze sériových 280 koní na 395 koňských sil. Pro závodní použití byl vybaven suchou klikovou skříní. Výkon je přenášen přes sekvenční šestistupňovou převodovku na zadní nápravu. Podvozek je plně nastavitelný, náležitě posílena byla i brzdová soustava. Vůz dostal aerodynamické prvky vyvinuté Dallarou. Samozřejmostí pro nasazení na okruzích je použití trubkového ochranného rámu, hasícího přístroje a dalších bezpečnostních prvků.Stroj byl představen na Autosport International Racing Car Show v Birminghamu, v barvě Epsom Green s pruhem v odstínu Solar Yellow. Je očekávána prodejní cena 120 tisíc liber bez daně.Lotus tímto modelem vstupuje do společnosti BMW, Maserati a Aston Martinu, kteří již své modely pro třídu GT4 postavily.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?