Britská automobilka Lotus připravila na bázi modelu Evora jeho pohárovou verzi Cup. Vozidlo je určeno pro pohár pořádaný Lotusem, bude jej po homologaci možné nasadit v závodech vypsaných FIA pro třídu GT4.
Evora Cup byla náležitě odlehčena o 200 kg na 1,2 tuny. Motor Toyota V6 prošel zvýšením objemu z 3,5 na 4,0 litru, výkon poskočil ze sériových 280 koní na 395 koňských sil. Pro závodní použití byl vybaven suchou klikovou skříní. Výkon je přenášen přes sekvenční šestistupňovou převodovku na zadní nápravu. Podvozek je plně nastavitelný, náležitě posílena byla i brzdová soustava. Vůz dostal aerodynamické prvky vyvinuté Dallarou. Samozřejmostí pro nasazení na okruzích je použití trubkového ochranného rámu, hasícího přístroje a dalších bezpečnostních prvků.Stroj byl představen na Autosport International Racing Car Show v Birminghamu, v barvě Epsom Green s pruhem v odstínu Solar Yellow. Je očekávána prodejní cena 120 tisíc liber bez daně.Lotus tímto modelem vstupuje do společnosti BMW, Maserati a Aston Martinu, kteří již své modely pro třídu GT4 postavily.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.