Samsung představil třetí generaci svého sedanu SM5. Novinka oproti minulým létům změnila techniku, pro tentokrát si technici vybrali za základ Renault Laguna.
Pro Samsung důležitý sedan se začne vyrábět ve své třetí generaci. Vyrábí se od roku 1998, první generační výměna přišla v roce 2005 a nyní je tu druhá.
Obě předchozí generace stály na podvozcích značky Nissan, ta současná je ale odvozená od modelu Laguna značky Renault.
Ačkoliv pochází podvozek od Renaultu, pro motor zašli vývojáři k Nissanu, do SM5 bud montován dvoulitr spřažený se šestistupňovou automatickou převodovkou, zanedlouho se objeví i diesel.
Třetí generace je o fous kratší než ta minulá, délka 489 cm je ale plně dostačující. šířka je 183 cm a výška 149 cm.
I přes přepracovaný exteriér je interiér s Lagunu velmi spřízněn. Nejde ale jen o kopii. Konstruktéři Samsungu Lagunu docela ve velkém přepracovali, o čemž svědčí i rozpočet 340 milionů dolarů (6,2 miliardy korun). Oproti Laguně nabídne například masážní sedadla nebo osvěžovače vzduchu.
Samsung SM5 v Evropě neočekáváme, kanibalizace s modelem Laguna by pravděpodobně byla přílišná.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?