Samsung představil třetí generaci svého sedanu SM5. Novinka oproti minulým létům změnila techniku, pro tentokrát si technici vybrali za základ Renault Laguna.
Pro Samsung důležitý sedan se začne vyrábět ve své třetí generaci. Vyrábí se od roku 1998, první generační výměna přišla v roce 2005 a nyní je tu druhá.
Obě předchozí generace stály na podvozcích značky Nissan, ta současná je ale odvozená od modelu Laguna značky Renault.
Ačkoliv pochází podvozek od Renaultu, pro motor zašli vývojáři k Nissanu, do SM5 bud montován dvoulitr spřažený se šestistupňovou automatickou převodovkou, zanedlouho se objeví i diesel.
Třetí generace je o fous kratší než ta minulá, délka 489 cm je ale plně dostačující. šířka je 183 cm a výška 149 cm.
I přes přepracovaný exteriér je interiér s Lagunu velmi spřízněn. Nejde ale jen o kopii. Konstruktéři Samsungu Lagunu docela ve velkém přepracovali, o čemž svědčí i rozpočet 340 milionů dolarů (6,2 miliardy korun). Oproti Laguně nabídne například masážní sedadla nebo osvěžovače vzduchu.
Samsung SM5 v Evropě neočekáváme, kanibalizace s modelem Laguna by pravděpodobně byla přílišná.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.