Bayerische Motoren Werke před časem zatnuli tipec všem příznivcům divize M, kteří doufali ve zrod nového ultimativního roadsteru Z4 M. Ten se nekoná a místo něj nyní přichází vylepšená verze klasické Z4 s jednoduše zapamatovatelným jménem Z4 sDrive35is.
BMW Z4 sDrive35is dostal pod kapotu, jak už složitý název napovídá, ten samý dvojitě přeplňovaný šestiválec, který pohání klasické Z4 sDrive35i. Použitím jiného sání a větších tlaků z něj ale v Mnichově dostali dalších 34 k na celkových 340 k. Točivý moment pak narostl ze 400 na 450 Nm, které lze díky funkci overboost krátkodobě navýšit až na 500 Nm.Řazení bude mít na starosti sedmistupňová dvouspojková převodovka, se kterou „zet čtyřka“ vysprintuje na stovku za 4,8 sekundy a zastaví se až na elektronicky omezených 250 km/h.Nezměnilo se ale jen pohonné ústrojí. Podvozek sDrive35is je snížen o 10 mm a nabídne ve standardu adaptivní tlumiče. Zvenčí dostane roadster sportovní M paket zahrnující lehké změny na předním nárazníku, matně stříbrnou barvou lakovanou mřížku chladiče a vnější zpětná zrcátka či speciální osmnáctipalcová kola.BMW Z4 sDrive35is se naživo představí na lednovém autosalonu v Detroitu a do prodeje se dostane v březnu příštího roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?