Bayerische Motoren Werke před časem zatnuli tipec všem příznivcům divize M, kteří doufali ve zrod nového ultimativního roadsteru Z4 M. Ten se nekoná a místo něj nyní přichází vylepšená verze klasické Z4 s jednoduše zapamatovatelným jménem Z4 sDrive35is.
BMW Z4 sDrive35is dostal pod kapotu, jak už složitý název napovídá, ten samý dvojitě přeplňovaný šestiválec, který pohání klasické Z4 sDrive35i. Použitím jiného sání a větších tlaků z něj ale v Mnichově dostali dalších 34 k na celkových 340 k. Točivý moment pak narostl ze 400 na 450 Nm, které lze díky funkci overboost krátkodobě navýšit až na 500 Nm.Řazení bude mít na starosti sedmistupňová dvouspojková převodovka, se kterou „zet čtyřka“ vysprintuje na stovku za 4,8 sekundy a zastaví se až na elektronicky omezených 250 km/h.Nezměnilo se ale jen pohonné ústrojí. Podvozek sDrive35is je snížen o 10 mm a nabídne ve standardu adaptivní tlumiče. Zvenčí dostane roadster sportovní M paket zahrnující lehké změny na předním nárazníku, matně stříbrnou barvou lakovanou mřížku chladiče a vnější zpětná zrcátka či speciální osmnáctipalcová kola.BMW Z4 sDrive35is se naživo představí na lednovém autosalonu v Detroitu a do prodeje se dostane v březnu příštího roku.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?