Bayerische Motoren Werke před časem zatnuli tipec všem příznivcům divize M, kteří doufali ve zrod nového ultimativního roadsteru Z4 M. Ten se nekoná a místo něj nyní přichází vylepšená verze klasické Z4 s jednoduše zapamatovatelným jménem Z4 sDrive35is.
BMW Z4 sDrive35is dostal pod kapotu, jak už složitý název napovídá, ten samý dvojitě přeplňovaný šestiválec, který pohání klasické Z4 sDrive35i. Použitím jiného sání a větších tlaků z něj ale v Mnichově dostali dalších 34 k na celkových 340 k. Točivý moment pak narostl ze 400 na 450 Nm, které lze díky funkci overboost krátkodobě navýšit až na 500 Nm.Řazení bude mít na starosti sedmistupňová dvouspojková převodovka, se kterou „zet čtyřka“ vysprintuje na stovku za 4,8 sekundy a zastaví se až na elektronicky omezených 250 km/h.Nezměnilo se ale jen pohonné ústrojí. Podvozek sDrive35is je snížen o 10 mm a nabídne ve standardu adaptivní tlumiče. Zvenčí dostane roadster sportovní M paket zahrnující lehké změny na předním nárazníku, matně stříbrnou barvou lakovanou mřížku chladiče a vnější zpětná zrcátka či speciální osmnáctipalcová kola.BMW Z4 sDrive35is se naživo představí na lednovém autosalonu v Detroitu a do prodeje se dostane v březnu příštího roku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?