Caterham, malá automobilka z Británie, nečekaně představila nejslabší verzí své prémiové řady CSR.
Caterham v současné době se v řadě CSR nabízí tři modely, CSR 200, CSR 260 a CSR 260 Superlight. Čtvrtý do party bude zatím nejslabší.
Caterham CSR 175 nabídne i tak dostatečný výkon 175 koní. Automobilka neuvedla přesné technické údaje, nicméně lze očekávat, že hmotnost bude stejná jako u dvou silnějších bratříčků, tedy 575 kilo.
Nejdůležitější parametr tohoto vozu, zrychlení, také neznáme, ale můžeme ho docela snadno odhadnout. Silnější, dvousetkoňová verze zrychlí z klidu na stovku za 3,7 sekundy, klasický Caterham 7 Roadsport to zvládne s výkonem přesně 175 koní za 4,8 sekundy. Můžeme tedy očekávat čas téměř stejný.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.